ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפעילים זועמים

בית המשפט העליון מגביל את תוכנית האקלים של ביידן

הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית איבדה חלק מכוחה להפחית את פליטת גזי החממה, בעקבות פסיקת בית המשפט העליון של ארה"ב המייצגת נסיגה גדולה בתוכניות האקלים של הנשיא ג'ו ביידן. פעילי איכות הסביבה הגיבו בכעס רב נגד ההחלטה

בית המשפט העליון מגביל את תוכנית האקלים של ביידן
בית המשפט העליון בארה"ב צילום: Pixabay

בית המשפט העליון מגביל את כוחו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לצמצם את פליטות גזי חממה, הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית (EPA) איבדה חלק מכוחה להפחית את פליטת גזי החממה. פסיקת בית המשפט העליון של ארה"ב מייצגת נסיגה גדולה בתוכניות האקלים של הנשיא ג'ו ביידן ומרגיזה פעילי אקלים.

התביעה נגד ה-EPA הוגש על ידי מערב וירג'יניה בשם 18 מדינות אחרות, וכמה מחברות הפחם הגדולות במדינה. הוויכוח היה אם יש לסוכנות את הכוח לווסת פליטות התחממות עבור כל החשמל במדינה או רק לתחנות כוח בודדות. 19 המדינות הללו חששו שהן ייאלצו להתרחק משימוש בפחם. בפסיקה עם רוב 6-3, בית המשפט צידד במדינות השמרניות ובחברות דלק מאובנים, והסכים שהקונגרס לא "התכוון להאציל החלטות בעלות משמעות כלכלית ופוליטית כזו".

קבוצות להגנת הסביבה מודאגות מאוד מההחלטה, שכן היסטורית 19 המדינות התקדמו מעט בהפחתת הפליטות שלהן, דבר הכרחי כדי להגביל את שינויי האקלים. המדינות הללו היוו 44% מהפליטות בארה"ב ב-2018, ומאז שנת 2000 השיגו רק הפחתה של 7% בפליטות שלהן בממוצע.

"פסיקת בית המשפט העליון מערערת את סמכות ה-EPA להגן על אנשים מפני זיהום אקלים בזמן שכל העדויות מראות שעלינו לנקוט בפעולה בדחיפות רבה", אמרה ויקי פאטון, היועצת הכללית של הקרן להגנת הסביבה (EDF). המשמעות היא שהנשיא ביידן מסתמך כעת על שינוי מדיניות מהמדינות הללו או שינוי מהקונגרס, אחרת לא סביר שארה"ב תשיג את יעדי האקלים שלה. זהו הפסד משמעותי עבור הנשיא שנכנס לתפקידו בהתחייבות להגביר את מאמצי ארה"ב בנושא איכות הסביבה והאקלים. הוא התחייב בקמפיין הבחירות להפחית את פליטת גזי החממה שלה ב-52% עד 2030.

ג'ו ביידן בית המשפט העליון ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד