י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בדרך לגישור?

שילוב הנשים ביחידות · אחרי הביטול: כוכבי נפגש עם הרבנים

לאחר שדחו את הפגישה הקודמת בזעם - רבנים בציונות הדתית נפגשו הלילה עם הרמטכ"ל, לבקשתו, בעניין ההחלטה לשלב נשים ביחידות מובחרות. הם הסבירו לו את החשש, בניסיון לשכנעו לשקול מחדש את ההחלטה | גורם המעורה בפרטים: "פגישה ברוח טובה"

שילוב הנשים ביחידות · אחרי הביטול: כוכבי נפגש עם הרבנים
הרב דרוקמן \אביב כוכבי צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל אביב כוכבי נועד אמש (חמישי) עם מספר רבנים במגזר הדתי-לאומי ודן עימם בהחלטתו לשלב נשים ביחידות המובחרות. הפגישה, מגיעה לאחר שזו הקודמת בוטלה במחאה.

בפגישה, שהתקיימה בלשכתו של כוכבי ולבקשתו, ואשר הסתיימה לקראת חצות הלילה, הקשיב האחרון לטענותיהם של הרבנים, ראשי ישיבות ומכינות, נגד ההחלטה שקיבל כחלק מתשובה לעתירה לבג"ץ, ויש להניח כי ביקשו לשנות אותה.

הרבנים הסבירו את הבעיה ההלכתית שגורמת החלטתו ושתביא לדעתם להדרה של חיילים דתיים באותן יחידות ולטענתם תוביל ל"צבא שבטים", כפי שטענו במכתב שפרסמו לפני מספר שבועות. וכי לדבריהם המהלך יפגע באיכות השירות בצה"ל.

גורם המעורה בפרטים מספר שכוכבי, שאמור לסיים בקרוב את תפקידו בכפוף לאישור של היועמ"שית לשר הביטחון גנץ להמשיך בהליך מינוי רמטכ"ל, ציפה לפגישה, והיא "התקיימה ברוח טובה".

לפני פחות מחודש, נזכיר, הרמטכ"ל והרבנים היו אמורים להיפגש כדי ללבן את הדברים, לאחר מכתב פומבי שבו תקפו את ההחלטה המסתמנת. נקבע מועד, אלא שיום לפניו כוכבי פרסם את ההחלטה - הרבנים זעמו והפגישה בוטלה.

מאז נעשו ניסיונות מצידו לקבוע פגישה חדשה, ואכן היא כאמור התקיימה אמש, ונסובה בעיקרה סביב ההחלטה שמאפשרת לנשים לשרת בכמה יחידות מובחרות בצה"ל, כתשובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ.

אביב כוכבי הציונות הדתית צה"ל נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד