י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הליטאים אמרו ברוב קולות: לא רוצים את אתרא קדישא

חברי 'בנין שלם' החליטו ברוב קולות: 'אתרא קדישא' הביתה! • הגר"מ שטרנבוך: "באוזניי צעקת משפחות שעלולים לאבד כספם. לשאול הרוכשים אם רצונם להחמיר או להקל"

מיתחם גולובנציץ, צילום: יעקב לדרמן
מיתחם גולובנציץ, צילום: יעקב לדרמן

בעוד ב'עדה החרדית' נמשכים המאבקים סביב פסיקת בית הדין של בד"ץ, לפיה אין לבנות במתחם גולובנציץ' בבית שמש - הליטאים מגבירים הילוך: 'בנין שלם', התנועה של דגל התורה, קיימה היום (א) הצבעה, בסופה נדחתה על הסף - ברוב קולות של כ-300 נגד 6 - האפשרות כי אנשי 'אתרא קדישא' יפקחו על הבנייה.

בהצבעה שהתקיימה הבוקר באולמי זוועהיל בירושלים, בה השתתפו רוכשי הדירות, הוכרע בהצבעה כי הדיירים מסרבים לקבל את הפיקוח מטעם 'אתרא קדישא', המקבל גיבוי של גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס. בכך העניקו גיבוי לארגון 'ארץ החיים' המקבל את תמיכתו של ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך.

בעוד כשבועיים תחל הבנייה בשטח של עמותת 'בנין שלם' בכפוף לפיקוח צמוד. עוד קודם ההצבעה נשלח יענקי פלאי, יו"ר ארגון 'ארץ החיים', עם מכתב שנוסח על ידי הגר"מ שטרנבוך: "מסכים אני שהמשגיחים לא יודעים אם הם קברי עכו"ם או קברי יהודים", כתב הראב"ד במכתב שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', "והדברים נכונים וברורים שהם לא יודעים, וגם אינם מומחים לשאול אותם בזה. לכן התקשרנו עם מומחה גדול במקצוע זה והוסמך לכך ה"ה הרב זלמן קורן שליט"א ובחן ובדק שהם קברי עכו"ם ויש לסמוך עליו, וכולם צריכים לקבל דבריו".

עוד בנושא:
קרע ב'עדה': האם הגר"מ שטרנבוך יתפטר?

הראב"ד גם התייחס לפתרון ההנדסי שהציעו ב'אתרא קדישא' ודחה אותו על הסף. "ובאוזניי צעקת אלף משפחות שעלולים לאבד כספם - שבמחיר שיצטרכו להוסיף כפי עצת המחמירים כדאי אולי לאבד ולקנות במקום אחר. והעיקר לשאול הרוכשים אם רצונם להחמיר כנ"ל או להקל ואז נחליט בס"ד. ואני מבקש לא להטריד אותי עוד בזה ובפרט בימי התשובה לפנינו ואבקש מה' שלא אכשל בדבר הלכה ודברי יהיו לרצון פניו יתברך שמו וכרצונו".

הגר"מ שטרנבוך סירב לחתום על המכתב, אך שלח את בנו לאסיפה שם הודיע כי הסכים לנוסח הכתוב בו. לאחר שהוקרא המכתב בפני רוכשי הדירות, עברו המשתתפים להצבעה שם הוכרע ברוב גורף לסרב להצעת 'אתרא קדישא'.

ומה באשר לשטח של 'גבעת ירושלים'?

ככל הנראה גם שם קיימת אפשרות לעקוף את פסיקת בית הדין המחמירה, לפיה אין לבנות כלל במקום ללא פתרון הנדסי שעלותו מסתכמת בסכומי עתק. עד כה עלו מספר אפשרויות בעניין. האחת, לפיה מנהלי העמותה ההוכחיים יתפטרו מתפקידם או שמא תתקיים אסיפת רוכשים כמו זו שהתקיימה ב'בבניין שלם', שם יכריעו הדיירים האם להחמיר כפי שדורש 'אתרא קדישא' או לא. במידה ולא - מנהלי וחברי העמותה יהיו נתונים בבעיה, מאחר ואלו סרים למרותו של בית הדין ולאנשי הארגון המחמיר.
אתרא קדישא הגאבד הראבד בניין שלם מיתחם גולובנציץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד