י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מי מתחזק ומי מתרסק

סקר מנדטים חדש: כך תלוי בנימין נתניהו ביו"ר ימינה איילת שקד

הבחירות לכנסת ה-25: נפלאות דרכי הפוליטיקה שרצופה טלטלות והפתעות. בסקר ראשון שמתפרסם הבוקר אחרי התפזרותה הסופית של הכנסת ה-24 אתמול, נתניהו עשוי להקים ממשלת ימין על מלא, כמו שהוא חולם וזאת בתנאי ששקד עוברת ו'מרצ' לא • הניתוח המלא והמפורט

סקר מנדטים חדש: כך תלוי בנימין נתניהו ביו"ר ימינה איילת שקד
ראשי המפלגות צילום: צלמי פלאש 90

הכנסת התפזרה אתמול (חמישי) בשעות הבוקר וישראל יצאה באופן רשמי ל-123 ימי בחירות, למערכת הארוכה ביותר שידעה מדינת ישראל. גם חילופי האישים בלשכת ראש הממשלה התבצעה הלילה כך שיאיר לפיד נכנס אליה ונפתלי בנט יצא ממנה חסר תמיכה וכשפניו לפסק זמן מחוץ למערכת הפוליטית.

מי שירשה את הנהגת מפלגת 'ימינה' זו איילת שקד שניצבת בפני אתגר חייה - לאגד סביבה רשימה נערצת ופעילים נמרצים שיובילו אותה אל מעל אחוז החסימה.

בינתיים מתפרסם הבוקר (שישי) סקר מנדטים ראשון לאחר התפזרות הכנסת באופן רשמי ובצל הודעתו של בנט על פרישה. לפי הסקר שערך מכון פאנלס פוליטיקס של מנחם לזר עבור העיתון 'מעריב סופשבוע', הליכוד וגוש נתניהו משיגים 59 מושבים ואיילת שקד ו'ימינה' הופכים ללשון מאזניים של הבחירות הללו. לו תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו הוא ישיג 63 מושבים ימניים לחלוטין - ממשלת ימין על מלא.

ולתוצאות המלאות:

לו הבחירות היו נערכות היום, הרי שלפי הסקר, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ב-34 מושבים, מפלגת 'יש עתיד' בראשות ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד - ממשיכה להתחזק ל-22 מושבים.

המפלגה השלישית בגודלה בכנסת הבאה, כך לפי הסקר - זו מפלגת 'הציונות הדתית' שבראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שעולה לנתון דו ספרתי - 10 מושבים בכנסת ה-25.

אחריה מפלגת 'כחול לבן' של בני גנץ שמקווה להקים ממשלת אחדות בראשותו - עם 9 מושבים, ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי מקבלת בסקר 8 מושבים, 'יהדות התורה' שבראשה צפוי לעמוד הח"כ לעתיד יצחק גולדקנופף, שומרת על כוחה ומשיגה 7 מושבים.

אחריהן; מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 6 מושבים, 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה גם היא עם נתון דומה - 6 מושבים. 'תקווה חדשה' של גדעון סער ו'ישראל ביתנו' לא מתאוששות גם בסקר זה ומשיגות כל אחת 5 מושבים.

בתחתית נמצאות, מפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד עם 4 מושבים וכן 'רע"מ' של מנסור עבאס, גם כן עם 4 מושבים. מפלגת 'מרצ' שוב הופכת לבעיה של השמאל כשהיא נותרת מתחת לאחוז החסימה עם 2.2%.

התוצאה לפי גושים נוכחיים: גוש האופוזיציה בראשות נתניהו משיג 59 מושבים ואילו הגוש הנגדי כולל 'ימינה' משיג 55 מושבים כשהרשימה המשותפת בתווך עם 6 מושבים. כך שאם שקד מצטרפת לנתניהו הוא מקים ממשלת ימין ומגשים את חזונו ממשלת ימין על מלא בתמיכת 63 חברי כנסת.

בחירות לכנסת ה-25 סקר מנדטים מרצ ממשלת ימין בנימין נתניהו איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד