י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ערך שונה: כמה עולה בקבוק מים במלון?

הרב יצחק פנגר במסר מחזק לחיים עם הקשר נפלא לפרשת השבוע, מהן הקניות שניתן לעשות בחיים ומה תקבל לאחר מכן? מה כדאי לקנות בכדי שהחיים שלנו יראו אחרת?

ערך שונה: כמה עולה בקבוק מים במלון?
מים צילום: pixabay

בקבוק מים מינרליים חצי ליטר עולה בסופרמרקט שקל וחצי. אותו בקבוק בדיוק בחנות המכולת עולה שלושה שקלים, במסעדה - חמישה שקלים, ובמלון יוקרתי - 20 ₪. כל מקום נותן ערך שונה לאותו בקבוק. אם אתם מרגישים חסרי ערך, אולי זה בגלל שהסביבה לא מעריכה אתכם ואת מעשיכם נכון.

התורה מלמדת אותנו שכל מעשה, גם הקטן ביותר, שווה הרבה.

בני ישראל בפרשה עוברים דרך הבשן, ועוג מלך הבשן יוצא לקראתם למלחמה. משה רבנו חושש מעוג, עד שהקב"ה צריך לומר לו: "אל תירא אותו..." (במדבר כ"א, ל"ד). למה משה רבנו פחד מעוג מלך הבשן? זה לא בגלל הגודל שלו, שכן הוא כבר ניצח את אחיו, סיחון, שהיה בגודל זהה.

אלא זה בגלל מעשה אחד קטן שעשה עוג, ששינה את המאזן: "ויבוא הפליט..." (בראשית י"ד, י"ג). הוא זה שבישר לאברהם אבינו שנחטף בן אחיו לוט. ואף על פי שכוונתו הייתה שאברהם אבינו ייהרג בניסיון החילוץ ועוג יתחתן עם שרה, בכל זאת הקב"ה לא מקפח שכר כל ברייה, וכיוון שבפועל יצא משהו טוב מהמעשה שלו, ולוט אכן ניצל - הייתה לו זכות של מעשה טוב. שנבין עד כמה גדולה הזכות של מעשה אחד טוב.

יש סביבנו המון הזדמנות לקנייה של מעשים טובים. כל קנייה מביאה איתה משהו נוסף "בחינם".

כשאתה קונה קנאה, אתה מקבל כאב ראש בחינם.

כשאתה קונה כעס, אתה מקבל תסכול בחינם.

כשאתה קונה שנאה, אתה מקבל אולקוס בחינם.

אבל...

כשאתה קונה אמון, אתה מקבל חברות בחינם.

כשאתה קונה סבלנות, אתה מקבל שלוות הנפש בחינם.

כשאתה קונה חמלה, אתה מקבל אהבה בחינם.

עכשיו זה תלוי בנו מה נקנה. הבה נקנה מעשים טובים. אפילו מעשה קטן טוב אחד משנה את כל התמונה, ואם אתם או אחרים לא מעריכים את המעשים שלכם - אל תיפלו ברוחכם. אולי אתם בסביבה לא מפרגנת, אבל כבר חז"ל לימנו אותנו "זורע צדקות, מצמיח ישועות" (מתוך ברכת יוצר אור), האדם זורע צדקות ומעשים טובים, והקב"ה יצמיח לכולנו ישועות.

שנזכה לעשות מעשים טובים תמיד, אמן.

מסר פרשת שבוע הרב יצחק פנגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד