כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

איך פוענחה גניבת ענק מגמ"ח בגלל שיחת טלפון

בית משפט בירושלים גזר על משגיח כשרות ארבעה חודשים על תנאי וקנס של 5,000 שקל • הסיבה: העביר מידע על גמ"ח ממנו נגנבו 270 אלף שקל ו-34 אלף דולר

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

ארבעה חודשים על תנאי וקנס של 5,000 שקל, זה העונש שגזר בית המשפט השלום בירושלים על משגיח כשרות העובד בשירות המשטרה, שהאושם בסיוע לפריצה לכספות של קרן גמילות חסדים בעיר. במהלך המשפט התברר שהנאשם התריע בפני מנהל הגמ"ח על הכוונה לפרוץ למשרדיו, אך בסופו של דבר מצא את עצמו עומד במרכז הפרשה.

על פי כתב האישום, בשנת 2006 בוצעה פריצה למשרדי גמ"ח 'שערי חסד'. הנאשם, שעבד במקום כעובד ניקיון, ניצל את הגישה שניתנה לו למפתחות הדלתות והכספות והעביר מידע לגנב שהצליח לגנוב ממשרדי הגמ"ח 270 אלף שקל במזומן ועוד 34 אלף דולר.

ב'ידיעות ירושלים' דווח, כי במהלך הדיונים בבית משפט השלום בעיר, העיד שוטר ותיק שהנאשם הוא אזרח עובד משטרה, המשמש שם כמשגיח כשרות. עוד ציין השוטר, שהמשטרה התכוונה לגייס את הנאשם לשורותיה, אך הרעיון ירד מעל הפרק בגלל מחסור בתקנים.

סנגורו של הנאשם, עו"ד רועי פוליטי, אמר בדיון שהנאשם הוא גיסו של אחד העבריינים המוכרים בירושלים. לדבריו, על הנאשם הופעלו לחצים כבדים למסור מידע לעבריינים. "מיד אחרי מסירת המידע חש הנאשם חרטה וביקש להזהיר את מנהלי הגמ"ח מפני הפריצה. הוא הסתובב חצי יום וניסה לאתר טלפון ציבורי. בשלב מסוים הוא לקח טלפון סלולרי, התקשר למנהל הגמ"ח באופן אנונימי ודיווח לו שעומדת להיות פריצה".

בגמ"ח לא לקחו את האזהרה ברצינות ואחרי כמה ימים בוצעה הגניבה.

בעקבות שיחת הטלפון עלו השוטרים על עקבותיו של הנאשם. הסנגור הוסיף עוד שמאסר בעבודות שירות יביא לפיטוריו של המידיים של הנאשם מעבודותו כאזרח עובד משטרה.

בית המשפט השלום בעיר גזר השבוע, כאמור, על הנאשם מאסר על תנאי למשך 4 חודשים וקנס על סך 5,000 שקל, בין היתר בשל המאמצים שעשה למנוע את העבירה.
גנב משגיח גמ'''ח משטרה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד