י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טיל פגע בבניין מגורים

שוב רוסיה טובחת באזרחים: 17 הרוגים, בהם ילדים

לפחות 17 הרוגים ו-30 פצועים כאשר טילים רוסיים פגעו בבניין דירות בן תשע קומות ובאתר נופש ליד עיר הנמל של הים השחור, יום לאחר שאוקראינה השתלטה מחדש על אי הנחשים. גנרל אוקראיני העריך שרוסיה פגעה ב-68 אתרים אזרחיים במחצית השנייה של יוני

שוב רוסיה טובחת באזרחים: 17 הרוגים, בהם ילדים
חילוץ נפגעים מההריסות צילום: יחידת החילוץ באוקראינה

טיל רוסי פגע בבניין דירות רב קומות ליד נמל הים השחור של אודסה, מוקדם בבוקר יום שישי, הרג לפחות 14 בני אדם ופצע 30. בנוסף מסרה אוקראינה שטיל נוסף פגע בשני בניינים של מרכז בילוי באזור הרג לפחות שלושה בני אדם ופצע נוסף. בין ההרוגים מספר ילדים.

גנרל אוקראיני העריך שרוסיה פגעה ב-68 אתרים אזרחיים במחצית השנייה של יוני. אולקסי הרומוב אמר מוקדם יותר שמספר התקפות של טילים רוסיים על אוקראינה הוכפל ביותר בשבועיים האחרונים וכי מוסקבה משתמשת בטילים לא מדויקים מהתקופה הסובייטית ליותר ממחצית מהתקיפות.

כזכור רוסיה השתמשה בטיל Kh-22 מהתקופה הסובייטית בהתקפה על הקניון הצפוף במרכז העיר קרמנצ'וק ביום שני, שבה נהרגו לפחות 19 בני אדם, כך על פי הרשויות באוקראינה.

לפחות שלושה ילדים היו בין ההרוגים, הפצועים כללו ארבעה ילדים ואישה הרה, כך אמרו גורמים רשמיים. שמונה בני אדם חולצו עד כה מההריסות. "טרור הוא טקטיקה נפוצה של רוסיה", אמר קירילו טימושנקו, יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. "ראשית, הם מכסים את הפעולות הפליליות שלהם ב'מעשה של רצון טוב', ולאחר מכן משגרים התקפות רקטות על הערים השלוות שלנו", אמר.

טימושנקו התכוון לנסיגת כוחותיה של רוסיה השבוע מאי הנחשים, שהקרמלין תיאר כ"מחווה של רצון טוב". לעומת זאת גורמים רשמיים בעיר הנמל הסמוכה אודסה, אמרו שהתקפות טילים וארטילריה ממושכות של כוחות אוקראינים גירשו אותם, מוסקבה השתמשה בעבר באותו מונח כדי לתאר נסיגות בשדה הקרב במהלך הפלישה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מתקפת טילים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד