כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
זועמת על ההכרה

אוקראינה ניתקה את יחסיה עם סוריה

לאחר שמשטר אסד הכיר בעצמאות הרפובליקות הבדלניות, אוקראינה ניתקה לגמרי את היחסים עם סוריה | מהלך לא מפתיע, בעבר הכירה סוריה גם בעצמאותם של המחוזות הבדלניים אבחזיה ודרום אוסטיה, שבגיאורגיה אותם כבשה רוסיה

פוטין ואסד: אילוסטרציה
פוטין ואסד: אילוסטרציה צילום: אתר הקרמלין

בזמן שאוקראינה נלחמת מול הדוב הרוסי, הנשיא זלנסקי מוצא גם זמן לנקיטת צעדים דיפלומטיים, ואתמול הוא הכריז על ניתוק מוחלט של היחסים הדיפלומטיים עם סוריה. זאת, לאחר שמשטר אסד הכריז יום קודם לכן על הכרה מלאה בעצמאותן.

למעשה, סוריה מקבלת פקודות בצורה שוטפת ממוסקבה, כך שההחלטה להכיר בעצמאותן של דונייצק ולוגסנק כמדינות עצמאיות צפויה לחלוטין ולא מהווה הפתעה. בעבר הכירה סוריה גם בעצמאותם של המחוזות הבדלניים אבחזיה ודרום אוסטיה, שבגיאורגיה.

במקביל נמשכת המלחמה העקובה מדם בדונייצק ולוגנסק המכונים יחד 'חבל דונבאס'. אתמול דווח כי בעיר ליסיצ'נסק נותרו מכותרים כ-15 אלף אזרחים אוקראינים, בזמן שרוסיה מפציצה את העיר ללא רחם, כפי שעשתה קודם לכן לסיברדונייצק הסמוכה, וקודם לכן לעיר הנמל מריופול.

"אין ספק שהמשטר הסורי מנסה להעניק לכיבוש הרוסי בדונייצק ולוהנסק בהוראת אנשי הקרמלין שלו", נמסר מטעם משרד החוץ האוקראיני בהצהרה. המשרד גינה את ההחלטה כ"מעשה לא ידידותי נגד אוקראינה, פגיעה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה, והפרה בוטה של ​​החוק האוקראיני, אמנת האו"ם והנורמות והעקרונות הבסיסיים של המשפט הבינלאומי".

"בתגובה למעשה הלא ידידותי הזה, אוקראינה מכריזה על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם סוריה, בהתאם לסעיף 2 של אמנת וינה ליחסים קונסולריים שנעשתה בוינה ב-24 באפריל 1963", הוסיפו. הצד האוקראיני גם יוזם את ההליך של הטלת אמברגו סחר על סוריה, כמו גם הטלת סנקציות אחרות על ישויות ויחידים משפטיים בסוריה.

עוד אמרו, "העמדה שלנו ברורה. אנו מגיבים בחומרה ככל האפשר לכל ניסיונות לערער את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה ומגנים על האינטרסים הלאומיים בכל האמצעים הזמינים, כולל בחזית הדיפלומטית", הדגיש שר החוץ דמיטרו קולבה.

ב-2016 סגרה אוקראינה את שגרירותה בדמשק בעקבות פשעי מלחמה של בשאר אל-אסד נגד העם הסורי והורתה על סגירת שגרירות סוריה באוקראינה ב-2018.

אלפי אזרחים נהרגו באוקראינה מאז החלה המלחמה עם רוסיה ב-24 בפברואר. למעלה מ-14 מיליון בני אדם נאלצו לברוח מבתיהם, כולל יותר מ-7.7 מיליון שנמלטו למדינות אחרות, כך לפי נתוני האו"ם.

ולדימיר פוטין בשאר אסד מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד