כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
אוקראינה רושמת הישג

רוסיה נסוגה מ'אי הנחשים' בעקבות הפצצה כבדה

אחד מסמלי המלחמה במזרח אוקראינה הנו 'אי הנחשים' השוכן בים השחור, לא הרחק מחופיה של אודסה. האי מצוי בכלל במחלוקות בין אוקראינה ורומניה הטוענת לריבונות עליו, אבל הוא היה היעד הראשון שכבשה רוסיה עם פרוץ המלחמה. אתמול הודיעה רוסיה כי עזבה את המקום

רוסיה נסוגה מ'אי הנחשים' בעקבות הפצצה כבדה
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בשעות הראשונות לפלישת רוסיה לאוקראינה לפני כחמישה חודשים, החלה רוסיה לתקוף את 'אי הנחשים' והציעה לחיילים האוקראינים שהיו עליו להיכנע לה. ברוסיה היו בטוחים אז שהפלישה לאוקראינה תעבור בצורה חלקה, ושאי הנחשים ייפול לידיה ללא קרב. החיילים האוקראינים שהיו על האי סירבו להיכנע, והפכו ברגע אחד לגיבורים לאומיים באוקראינה.

בהמשך הם נכנעו לרוסיה, אבל ההתנגדות הראשונית שלהם יצרה סחף אדיר באוקראינה והשפיעה רבות על רוח ההתנגדות האוקראינית. מאז מפציצה אוקראינה בעקביות את האי, בניסיון להרחיק ממנו את הרוסים, ואכן בלילה קודם נטשה רוסיה את האי והפקירה אותו לטובת האוקראינים.

האי שוכן בים השחור, לא הרחק מחופיה של אודסה. האי מצוי בכלל במחלוקות בין אוקראינה ורומניה הטוענת לריבונות עליו, אבל הוא היה היעד הראשון שכבשה רוסיה עם פרוץ המלחמה, ברוסיה טענו כי הנסיגה נעשתה כ'מחווה של רצון טוב', אבל באוקראינה מסבירים שבלילה האחרון ההתקפה הארטילרית על האי היתה כבדה במיוחד, עד שלכוחות הרוסיים לא נותרה ברירה אלא לסגת ממנו, מדובר בפגיעה נוספת במאמץ המלחמה הרוסי.

לאחר שהאוקראינים הטביעו את ספינת הדגל של הצי הרוסי בים השחור, 'מוסקבה', נותרה רוסיה למעשה ללא יכולת מתקדמת להגן על כלי השיט שלה בים השחור, משום שב'מוסקבה' היו מותקנות מערכות משוכללות של מכ"ם ושל טילים מיירטים. לאחר הטבעתה של הספינה, ניסתה רוסיה לבנות מערך ארטילרי ולהציב מכשירי מכ"ם על אי הנחשים כתחליף לספינה שהוטבעה. עם נסיגתם של הכוחות הרוסיים מהאי, הפעילות שלהם בים השחור הופכת מוגבלת עוד יותר.

מלחמת אוקראינה רוסיה אי הנחשים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד