י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בניגוד לחוקה הקודמת

הנשיא הכריע: דת האסלאם היא לא הדת השולטת במדינה

נשיא תוניסיה פרסם את טיוטת החוקה החדשה של המדינה שתעלה להצבעה במשאל עם ב-25 ביולי. החוקה החדשה כוללת את שינוי המשטר בתוניסיה ממשטר פרלמנטרי לנשיאותי, ומעניקה לנשיא תוניסיה סמכויות נרחבות הן בהרכבת הממשלה ובחירת השופטים ומצמצמת את הסמכויות של הרשות המחוקקת

הנשיא הכריע: דת האסלאם היא לא הדת השולטת במדינה
נשיא טוניסיה צילום: משרד הנשיאות

נשיא תוניסיה, קייס סעיד, פרסם אמש את טיוטת החוקה החדשה של המדינה שתעלה להצבעה במשאל עם ב-25 ביולי. החוקה החדשה, כצפוי, כוללת את שינוי המשטר בתוניסיה ממשטר פרלמנטרי לנשיאותי, מעניקה לנשיא תוניסיה סמכויות נרחבות הן בהרכבת הממשלה ובחירת השופטים ומצמצמת את הסמכויות של הרשות המחוקקת שתהיה מורכבת משני גופים, כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

החוקה המוצעת גם קובעת כי הנשיא הנוכחי ימשיך לשלוט במדינה עד שייבחר פרלמנט חדש בבחירות שאמורות להתקיים בסוף השנה בחודש דצמבר. בחוקה גם לא נאמר מפורשות שדת האסלאם היא דתה של המדינה בניגוד לחוקה הקודמת.

בחוקה הנוכחית נאמר כך: "תוניסיה היא חלק מהאומה האסלאמית ועל המדינה בלבד לפעול כדי להשיג את יעדי האסלאם המונותאיסטי בשמירה על הנפש, הכבוד, הממון, הדת והחירות".

כזכור, ב-25 ביולי שעבר נשיא תוניסיה קיבל שורה של החלטות דרמטיות שכללו את הרחבת סמכויותיו על חשבון הממשלה והפרלמנט שפעילותו הקופאה ובהמשך פוזר. מהלכיו של סעיד כולל משאל העם בעניין החוקה שהוא מנסה לקדם מעוררים התנגדות רבה בזירה הפוליטית בעיקר בשורות מפלגת א-נהדה המזוהה עם האחים המוסלמים ועוד מפלגות ליברליות שרואות בצעדים של סעיד ניסיון ליצור שלטון יחיד במדינה ולשבור את כללי המשחק שהוגדרו אחרי האביב הערבי.

טוניסיה מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד