כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מלחמת הצללים

דיווחים באיראן: פיצוצים בבסיס צבאי בטהרן • צפו

כלי תקשורת המזוהה עם האופוזיציה באיראן, פרסם כי בסיס של משמרות המהפכה הותקף הלילה. במהלך התקיפה, התרחשו במקום שני פיצוצים • תיעוד

דיווחים באיראן: פיצוצים בבסיס צבאי בטהרן • צפו
הפיצוץ בבסיס של משמרות המהפכה צילום: מתוך הסרטון

כלי תקשורת המזוהה עם האופוזיציה האיראנית 'איראן אינטרנשיונל' מדווח היום על לפחות שני פיצוצים שהתרחשו בשבוע האחרון בבסיס צבאי טהרן. על פי הדיווח, הפיצוצים אירעו במפקדה של משמרות המהפכה. ארגון המוכר כמתנגד למשטר באיראן, לקח אחריות על התקיפה.

לפי הדיווחים, הפיצוצים אירעו אמש (שישי), בשעות הערב, בבסיס "מאלכ אלאשתר" של "משמרות המהפכה", בדרום-מזרח טהראן. מקורות באיראן מסרו לאיראן אינטרנשיונל כי מדובר בפעולה צבאית של מחתרת מוג'אהדין ח'אלק.

מוקדם יותר השבוע דווח באיראן על אירוע חריג במפעל פלדה מהגדולים במדינה המשויך למשמרות המהפכה. במהלך תקיפת הסייבר, ששתיקה את המפעל לחלוטין, הופץ תיעוד מתוך המפעל, שצולם על ידי מצלמות האבטחה במקום.

איראן טוענת שהאקרים ישראלים או מארה"ב הנתמכים על ידי הממשל עומדים מאחורי מסע חבלה שנערך לאחרונה, למרות שכמה אנליסטים טענו שקבוצות אופוזיציה איראניות גולים עשויות להיות אחראיות. מסע השיבוש המתמשך נגד איראן, ככל הנראה נקמה של התקפות איראניות בתחילת 2020, ישראל טענה שמתקפת סייבר איראנית השפיעה על הפעילות במפעל לטיפול במים, ובחודש שעבר דווח, כי ייתכן שאיראן עמדה מאחורי מתקפה שהפעילה אזעקות מתקפת רקטות.

ישראל חשודה בשורה של פעולות חבלה נגד התעשייה האיראנית הקשורה לתוכנית הגרעין של המדינה, וההערכה הרווחת היא שהיא עומדת מאחורי מסע חיסולים של מדעני גרעין איראנים.

ישראל התחייבה לעצור את תוכנית האטום של איראן אם הקהילה הבינלאומית לא תעשה זאת, והיא מודאגת שחידוש ההסכם בין איראן למעצמות העולם, שבמסגרתו יתחדשו בדיקות האו"ם לאתרי גרעין בתמורה להקלת הסנקציות להביא לכך שאיראן תשיג נשק גרעיני. אבל המשא ומתן התערער, ​​כאשר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית האשימה את איראן בהסתרת מידע על תוכנית הגרעין שלה.

איראן משמרות המהפכה פיצוצים טהרן בסיס צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד