כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הבחירות למועצת הרבנות הראשית נידחו לניסן

רבנים ראשיים יש - כעת המערכה היא על מועצת הרבנות הראשית • הממשלה אישרה היום להאריך את כהונת המועצת הנוכחית ולדחות הבחירות עד ז' בניסן • ומה הסיבה?

הרבנות הראשית בירושלים. צילום: פלאש 90
הרבנות הראשית בירושלים. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

עם תום מערכת הבחירות הסוערת לרבנות הראשית לישראל - כעת מתכוננים לבחירות למועצת הרבנות, שאמורות היו להתתקיים בסמוך למועד הבחירות המקומיות. אולם, בתזכיר חוק שהוגש היום (א) לממשלה, הוצע להאריך את כהונת המועצה הנוכחית - ולדחות את הבחירות לז' ניסן תשע"ד.

הסיבה הרשמית: הסמיכות לבחירות המקומיות, תמנע מראשי הערים, העסוקים במערכה משלהם, להשתתף באופן פעיל בבחירת מועצת הרבנות.

הסיבה הלא רשמית: בבית היהודי מתכננים עד מועד הבחירות להיערך היטב, כדי לכבוש לפחות מספר מקומות במועצה, ולכפר בכך על המפלה הקשה שספגו בבחירות לרבנים הראשיים.

"מועד תום כהונתה של מועצת הרבנות הראשית לישראל המכהנת חל בסמוך למועד הבחירות המקומיות", נאמר בתזכיר, "על פי החוק, בחירה בחברי מועצת הרבנות הראשית נעשית על ידי אסיפה בוחרת וועדת בחירות. הואיל וקיום הבחירות במועדן עשוי להביא לכך שראשי הרשויות המהווים שיעור נכבד באסיפה בוחרת והמייצגים ציבור גדול, לא יהיו שותפים באופן מלא בהליך בחירת מועצת הרבנות נוכח עיסוקם במערכת הבחירות המוניציפאלית שעתידה להתקיים בחודש אוקטובר 2013.

"במצב זה, האיזון שבא לידי ביטוי בהרכב האסיפה הבוחרת עשוי להיפגע וכך בהתאם עשוי להיפגע האינטרס הציבורי. לפיכך, מוצע להאריך, בהוראת שעה, את כהונתה של מועצת הרבנות הראשית המכהנת, על מנת לאפשר את הבחירה במועצת רבנות חדשה בסמוך לאחר בחירתם של בעלי תפקידים אלו, תוך היערכות מתאימה ועמידה בלוחות הזמנים הקבועים בחוק".

החוק יובא לאישור הכנסת.
דחיית בחירות מועצת רבנות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד