י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האיראנים נשברו

מפקד הגרעין של איראן מבקר את המדיניות הכלכלית

בצעד מפתיע קרא מפקד הגרעין של איראן לממשלה לשקול את מצבם הכלכלי הקשה של אנשים ולנסות להגיע להסכם עם וושינגטון. הוא קרא לצוות המשא ומתן הגרעיני של איראן "להשתמש בטיעון פוליטי ומשפטי חזק" כדי להקל על הסרת הסנקציות האמריקניות ולהחזיר את איראן למסלול התקדמות ופיתוח

   מפקד הגרעין של איראן מבקר את המדיניות הכלכלית
ראש ארגון האנרגיה הגרעינית של איראן, מוחמד אסלאמי צילום: תקשורת איראנית

במה שנראה כביקורת הראשונה על מדיניות החוץ והכלכלית של הממשלה מתוך ממשלו של הנשיא אברהים ראיסי, אמר ראש ארגון הגרעין של איראן, מוחמד אסלאמי, "העם לא יכול לסבול עוד את הלחצים הכלכליים והפיננסיים". הוא קרא לצוות המשא ומתן הגרעיני של איראן "להשתמש בטיעון פוליטי ומשפטי חזק" כדי להקל על הסרת הסנקציות האמריקניות ולהחזיר את איראן למסלול התקדמות ופיתוח.

אסלאמי, שהוא גם סגן הנשיא, אמר במהלך נאום ב-30 ביוני ופורסם ביום שבת: "הצעדים הלא מחושבים שנקטו בממשלה לרפורמה במערכת סבסוד מזומנים סיפקו עילה לאי שביעות רצון כלל ארצית".

הוא התייחס להחלטת הממשלה בתחילת מאי לבטל את סובסידיות יבוא המזון שהובילו לעליית מחירים חריגה ובעקבותיה הפגנות באזורים רבים במדינה. עם זאת, הוא גם האשים את "המעצמות המדכאות של העולם" (הז'רגון של פקידי הרפובליקה האסלאמית בהתייחסם לארצות הברית) להתנגדות לאיראן ול"צעדים ההרסניים" שלה שמעלה את הסיכון להשקעה באיראן ויוצרים קשיים כלכליים ופיננסיים עבור האנשים.

אסלמי אמר לתקשורת האיראנית כי ארה"ב הפחיתה את ערכו של המטבע האיראני ב-30 עד 40 אחוזים במכה אחת, והאיראנים אינם מסוגלים עוד לסבול לחצים כלכליים נוספים.

המטבע האיראני ירד משמעותית מאז מרץ האחרון, כאשר שיחות הגרעין להחייאת הסכם הגרעין מ-2015 לא מתקדמים, למרות הביקורת שלו על מצב הכלכלה, אמר אסלאמי בנאומו: "מצבה הכלכלי של איראן יוצא מן הכלל. איראן היא אחת מ-20 הכלכלות הטובות בעולם". זה כנראה היה כדי לאזן את הצהרותיו כשהבין שהוא הלך רחוק מדי בביקורת על הממשלה.

איראן משמרות המהפכה הסכם גרעין אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד