י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מביכים את עצמם"

איראן פרסמה כי בסיס צה"ל עלה באש - מהר מאד התגלתה הטעות

דיווח מוטעה בדף הבית של אתר האינטרנט של הסוכנות גרם מבוכה לכלי התקשורת ולמשטר באיראן. השלטונות שמנסים להוכיח כי לא רק הם נפגעים ע"י פעולות אויב וגם ישראל סובלת, פרסמו כי בסיס ישראלי עלה באש ע"י 'גורמים עלומים' - מהר מאד התברר כי מדובר במפעל פלסטיני סמוך לרמאללה

איראן פרסמה כי בסיס צה"ל עלה באש - מהר מאד התגלתה הטעות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

סוכנות הידיעות הרשמית "תסנים", המזוהה עם ארגוני הסטודנטים והאוניברסיטאות באיראן נוהגת לפרסם בהרחבה על כל אירוע חשוד המתרחש בישראל לצד פרשנות המרמזת כי מדובר בפעולת חבלה מכוונת, במטרה להעלות את המורל האיראני שנפגע פעם אחר פעם מפעולות ישראליות בלב המדינה.

כלי התקשורת דיווח היום בהרחבה על שריפה גדולה שפרצה בבסיס צבאי ישראלי בשם "א-ראם", בידיעה נכתב כי כוחות הכיבוי לא הצליחו להשתלט על אש ונזק גדול נגרם לבסיס. הכתבה, כך על פי 'ישראל היום', רמזה כי האירוע הוא חבלה מכוונת נגד "כוחות הביטחון הציוניים".

אלא כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה במדינה מיהרו לחקור את האירוע וגילו כי מדובר בשריפה במפעל קטן למכשירי חשמל שממוקם מדרום לעיר רמאללה וכי שום בסיס של צה"ל לא נפגע בדליקה, שכובתה על ידי שירותי הכיבוי הפלסטיניים.

כפי שדווח בישראל היום, הייאוש של הגורמים השמרנים בתקשורת האיראנית להציג הישגים במלחמת הצללים מול ישראל הוביל בעבר לפרסומים תמוהים אחרים. בחודש שעבר פרסמה סוכנות הידיעות "תסנים" ידיעה על פיה בשל סדרה של הפסקות חשמל קשות, העיר יבנה הפכה ל"עיר רפאים" ורמזה כי מדובר במתקפת סייבר שפגעה באספקת החשמל לעיר ולמפעל כימי סמוך. בישראל כמובן הכחישו כל קשר בין כמה הפסקות חשמל שהתרחשו בעיר, שנותרה מיושבת, לבין מתקפת סייבר איראנית.

איראן עימות איראן ישראל מתקפת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד