י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אם אוהבים אפשר הכל לעשות"

המשגיח: איך הורים בני 20 יכולים לחנך ילדים?

המשגיח רבי דן סגל נשא דברים שהועברו בפני מורות החינוך העצמאי. חושף: איך הורים צעירים בני 20 יכולים לחנך ילדים?, הברכה: חזקו ואמצו מעלה בעזרת ה' יתברך ושכרכם רב מן השמים. צפו

המשגיח: איך הורים בני 20 יכולים לחנך ילדים?
המשגיח רבי דן סגל צילום: שוקי לרר

במהלך דברי חיזוק ועידוד שמסר המשגיח רבי דן סגל בפני 1200 מורות מטעם "החינוך העצמאי" שאל איך צעירים שמתחתנים בגיל 18 כפי שנכתב במשנה, יכולים לחנך ילדים ולגדל אותם בדרך הנכונה?. 

המשגיח ענה: כי האהבה שיש להורים לילד זה הדבר החזק ביותר וזה מגדל ומרומם את הילד, וכך גם כלפי מורים ומורות, אם יש להם אהבה לתלמידים זה הכלי החזק ביותר לגדל את הילדים בדרך הנכונה.

'בחדרי חרדים' מביא את דבריו המלאים: "על פי תורה צריכים להתחתן מוקדם, בן 18 לחופה, איך לוקחים ילדים שייוולדו בעזרת ה', שצריכים חינוך והכל, ואתה מוסר את זה ביד צעירים, לא למדו על זה, ולא היו בזה, איך אתה מקדיש אותם? שאלה טובה".

"אז הוא ענה, להורים יש אהבה לילדים אם אוהבים אפשר הכל לעשות, האהבה מרוממת, מגדלת, מרוממת, מגדלת! אהבה שיש להורים! הוא הדין, אם למחנכים, למורות, יש להן אהבה לתלמידות, בין אם הן מביעות את זה בפועל, בין עד כמה שזה גם בהרגשה בלב, זה מאוד עוזר לגדל את הילדים. ודווקא לילדים כאלה יש הרבה יותר חוש השישי שהן מרגישות את הדברים".

"אז יסוד היסודות שידעו שעושים פה דברים נשגבים, בעזרת ה' יתברך, לכן חזקו ואמצו מעלה בעזרת ה' יתברך ושכרכם רב מן השמים".

רבי דן סגל החינוך העצמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד