י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משבר כלכלי עמוק

דיווח באיראן: מתנקש על אופנוע ניסה לחסל איש דת בכיר

איש דת שיעי שרד ניסיון חיסול כשמתנקש רכוב על אופנוע ירה לעברו בשעה שעשה דרכו לביתו לאחר תפילת הבוקר, במסגד אותו הוא מוביל בעיר אספהן. לפי הדיווחים, אזרחים איראנים שזועמים על המצב הכלכלי הקשה, תוקפים אנשי דת בכירים

דיווח באיראן: מתנקש על אופנוע ניסה לחסל איש דת בכיר
אילוסטרציה צילום: unsplash

על רקע המצב הכלכלי במדינה, דווח כי איש דת שיעי בכיר נורה היום (שבת) על ידי מתנקש רכוב על אופנוע. מוחסן אחוואן, האימאם שאחראי על התפילה במסגד באספהן, נורה והוא מאושפז כעת במצב יציב.

לפי הדיווח, ניסיון ההתנקשות התרחש בעשה שעשה את דרכו חזרה לביתו מהמסגד, לאחר שסיים את תפילת הבוקר.  מוחסן אחוואן אינו איש הדת הראשון שמותקף. לאחרונה דווח כי כמה אנשי דת איראנים הותקפו על ידי אזרחים שזועמים על עליות המחירים, אלו רואים באנשי דת אחראים למצב.

איש דת בכיר, בשם מוחמד-רזא זערי, דיבר בתחילת השנה על השנאה והטינה הגוברת כלפי אנשי דת שיעים, והזהיר מפני משבר שמתחולל בחברה האיראנית.

בתחילת יוני הותקף נציגו של המנהיג העליון של איראן בעיר אספהן המרכזית, יוסף טבטבאי-נג'אד, על ידי צעיר שנשא סכין. טבטבאי-נג'אד ידוע בהתבטאויות הקיצוניות שלו נגד מודרניזציה, כמו גם גיבוי שהעניק להחלטות המשטר להפסיק את סובסידיות המזון, צעד שהובילו לזינוק פתאומי במחירים.

 

איראן ניסיון חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד