ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יגרור את זעם הציבור?

כמו באירופה: המערכת שתחסום אתכם מלעבור את המהירות המותרת

לאחר שנקבע באירופה: לפי משרד התחבורה, בישראל יחויבו התקנת מערכת סייען מהירות חכם שתזהיר ותמנע מהנהג לעבור את המהירות המותרת הקבועה בחוק

כמו באירופה: המערכת שתחסום אתכם מלעבור את המהירות המותרת
אילוסטרציה צילום: unsplash

החל מרביעי הקרוב (6 ביולי 2022) דגמי המכוניות החדשים אשר ישווקו באירופה יצוידו במערכת סייען מהירות חכם (באנגלית - INTELLIGENT SPEED ASSISTANCE או ISA) ולפי משרד התחבורה, גם בישראל התקנת המערכת תהיה מחייבת לאחר שיבוצעו בה התאמות מקומיות, כך דיווחו 'בכלכליסט.' 

מעט על המערכת:

מערכת ה-ISA "קוראת" באמצעות חיישנים את המהירות המוצגת על גבי תמרורים (או לסירוגין מתעדכנת באמצעות GPS מהי המהירות המותרת באזור מסוים) ואז מתריעה בפני הנהג באמצעות צפצוף או רטט של ההגה כאשר הוא עובר את המהירות המותרת. במקביל מתאימה המערכת בעצמה את מהירות הרכב למהירות אשר מופיעה בתמרור.

ע"פ האיחוד האירופי מערכת ה-ISA "מיידעת, מזהירה ומונעת מהנהג לעבור את המהירות המותרת הקבועה בחוק באזור מסוים, כאשר המהירות המותרת נקבעת באופן אוטומטי בהתאם למגבלות המהירות שמוצגות בתמרורים בצידי הדרך. GPS משולב עם מגבלת מהירות דיגיטלית מאפשר עדכון תמידי של המהירות המותרת".

המערכת תופעל אוטומטית בכל תחילת נסיעה על ידי הרכב, אך אם הנהג אינו מעוניין בכך, הוא יכול להפסיק את פעולת המערכת באמצעות כניסה לתפריט הרכב או לחיצה על כפתור. ההנחה של האיחוד האירופי היא שרוב הנהגים לא ימהרו לבצע את פעולת הניטרול בכל נסיעה חדשה.

ממשרד התחבורה נמסר ל'כלכליסט' בתגובה כי "מדינת ישראל מאמצת את התקינה האירופית ותאמץ גם את התקינה הרלוונטית למערכת ה-ISA תוך בחינת משמעויות והתאמות המערכת לתפקוד תקין בכבישי הארץ ולזיהוי התמרורים המקומיים בהתאם".

 

משרד התחבורה מד מהירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד