י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קווים לדמותו

הרופא החרדי שהיה אתאיסט והפך לחסיד ירא שמים

ולדימיר זאב זלנקו, חסיד חב"ד שהתפרסם בזמן שנגיף הקורונה השתולל, הלך לעולמו ממחלה ביום חמישי האחרון בגיל 56, הטיפול השנוי במחלוקת שלו בנגיף הקורונה זכה לתמיכת הבית הלבן, אך לא פרץ מעבר לכך

   הרופא החרדי שהיה אתאיסט והפך לחסיד ירא שמים
ד"ר ולדימיר זלנקו צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי האחרון נפטר בארה"ב רופא חרדי שטיפל באלפי חולים, דר' ולדימיר זאב זלנקו ז"ל, רינת זלנקו, אשתו של הרופא אמרה כי הוא נפטר מסרטן ריאות בבית חולים בדאלאס, עד תחילת 2020, ד"ר זלנקו, טיפל בחולים בקרית יואל וסביבתה, כאשר נגיף הקורונה החל להופיע, הוא המליץ על תרופת קוקטייל נגד מלריה, "הידרוקסיכלורוקין", זלנקו פרסם סרטון ביוטיוב ובפייסבוק וטען לשיעור הצלחה של 100 אחוז, הוא הפציר בנשיא טראמפ לאמץ את זה.

יום לאחר מכן, מארק מדוז, ראש הסגל של טראמפ, פנה אל ד"ר זלנקו לקבלת מידע נוסף. הוא הוזמן לתוכניות אירוח, ודיבר בפודקאסטים, והציג את המחקר שלו. "בזמנו, זה היה ממצא חדש לגמרי, וצפיתי בו כמו מפקד בשדה הקרב", אמר ד"ר זלנקו ל'ניו יורק טיימס'. ב-28 במרץ, מינהל המזון והתרופות האמריקאי העניק אישור חירום לרופאים לרשום הידרוקסיכלורוקין ותרופה נוספת נגד מלריה, כלורוקין, לטיפול בקורונה. טראמפ כינה את הטיפול "יעיל מאוד" ואולי "משנה המשחק הגדול ביותר בהיסטוריה של הרפואה". אך העניין לא תפס מאחר וזה לא קיבל את אישורם של רופאים בכירים.

במהלך החודשים הבאים חוקרים הטי לו ספק ביעילותו של הידרוקסיכלורוקין. מחקר שפורסם לא מצא תועלת מהטיפול, ומחקרים אחרים הדגישו סיכון להפרעות בלב מסוכנות של חלק מהמטופלים. תוצאות אלו ואחרות הובילו את ה-FDA לבטל את אישור החירום שלו ב-15 ביוני 2020. כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

באותו חודש הודיע ​​ד"ר זלנקו כי הוא סוגר את המרפאה ועוזב את קרית יואל. לאחר שה-FDA ביטל את אישור הידרוקסיכלורוקין כטיפול, הוא הקים חברה, Zelenko Labs, כדי לקדם טיפולים לא קונבנציונליים אחרים למחלה, כולל ויטמינים וקוורצטין, תרופה אנטי דלקתית.

ד"ר זלנקו נולד ב-27 בנובמבר 1973 בקייב, אוקראינה, והיגר לארצות הברית עם משפחתו כשהיה בן 3, והתיישב באזור ברוקלין. אביו, אלכס, נהג במונית, ואמו, לריסה (פורטנוי) זלנקו, עבדה במפעל לפרוות ולאחר מכן למדה תכנות מחשבים, בספר זיכרונות שכתב סיפר ד"ר זלנקו שהוא גדל ללא דת, ונכנס לאוניברסיטה כאתאיסט מושבע כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

"נהניתי להתווכח עם אנשים" כתב. "למדתי פילוסופיה ונמשכתי להוגים שונים", אבל לאחר ביקור בישראל, הוא החל לשנות את דעתו. הוא נמשך לחרדים, ובפרט לחסידות חב"ד. הוא סיים את לימודיו ב-1995 עם תואר בכימיה, ואת התואר הרפואי שלו קיבל מאוניברסיטת המדינה של ניו יורק בבאפלו בשנת 2000. לאחר שחזר לברוקלין ב-2004 הוא עבר למונרו.

ד"ר זלנקו עבד שלוש שנים ב"עזרת חולים", מרכז רפואי חרדי במונרו, וייעץ לארגון הצלה. הוא פתח מרפאה משלו ב-2007, עם משרדים במונרו ומונסי, בשנת 2018, רופאים מצאו סוג נדיר של סרטן בחזה שלו, ובתקווה לטפל בו, הסירו את הריאה הימנית שלו. ביום חמישי האחרון הוא נפטר מסרטן.

בסרטון שפרסם לאחרונה הוא הודיע ​​כי נמצא גידול בחדר הימני העליון בלבו, כשמעל הגידול יושב קריש דם. ד"ר זלנקו אמר בימים האחרונים: "הנחישות שלי לעזור לאנושות, לאנשים הפגיעים, התמימים וההגונים להתגבר על החושך והמגיפה הנוראה הזו שבאה עלינו מעולם לא הייתה חזקה יותר", אמר והוסיף, "ואם אצטרך לעזוב את העולם, אני מקבל את רצון השם".

הוא הותיר אחריו הורים ו-8 ילדים, ששה מנישואיו הראשונים, לוי יצחק, אסתר טובה, דבורה, נחום דוד, שמואל נתן יעקב ומנחם מנדל. ושניים מנישואיו השניים, שירה וליבה. יהי זכרו ברוך

ד"ר ולדימיר זלנקו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד