י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בניסיון לשחרר את המוזיקאי

השר מגלה: דונלד טראמפ איים על שוודיה במלחמת סחר

בניסיון להבטיח את שחרורו של אזרח אמריקאי מפורסם לאחר מעצרו בגין תקיפה בשטוקהולם שוודיה, איים הנשיא לשעבר טראמפ על שוודיה במלחמת סחר, כך טוען שר המשפטים של המדינה. טראמפ איים במלחמת סחר ובהגבלות כלכליות במהלך דו-קרב דיפלומטי | האזרח נידון למאסר על תנאי, אך נשבע שלא לחזור לשבדיה

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ צילום: Amir Levy/FLASH90

הנשיא טראמפ הזהיר את שוודיה שהוא יפתח במלחמת סחר נגד המדינה השלווה אם לא תשחרר את הראפר האמריקני רוקי, כך חשף שר המשפטים במדינה. A$AP רוקי - מאיירס, נעצר בשטוקהולם לפני שלוש שנים לאחר שהוא ושני שומרי ראש צולמו כשהם מכים מעריץ מחוץ לחנות אועל.

בתיעודים נראו שלושה גברים מכים ובועטים במוסטפא ג'עפרי, ודקרו אותו עם בקבוק שבור. הצוות המשפטי של מאיירס טען שג'עפרי הטריד את הראפר באופן גזעני. מעצרו של הזמר בן ה-33 ומעצרו בכלא בשטוקהולם במשך יותר מחודש גרמו לעימות דיפלומטי נדיר בין שוודיה לארה"ב.

הנשיא טראמפ צייץ את תמיכתו ברוקי לאחר שנודע לו על המקרה על ידי רעייתו מלניה והזמר המפורסם קניה ווסט, טראמפ כתב: "מאוד מאוכזב מראש הממשלה סטפן לופן על כך שלא מסוגל לפעול. שבדיה איכזבה את הקהילה האפרו-אמריקאית שלנו בארצות הברית".

שר המשפטים השוודי, מורגן ג'והנסון, אמר בסוף השבוע כי טראמפ איים על הגבלות סחר אם שבדיה לא תשחרר את מאיירס במהירות. טראמפ גם טען כי יצר קשר עם הנציבות האירופית, אמר יוהנסון. מורגן המשמש גם כשר הפנים וסגן ראש הממשלה, אמר לתקשורת השוודית, "הסיפור הזה מדגים עד כמה חשוב באמת לעמוד על העקרונות המשפטיים שלנו ולא לקחת את הדמוקרטיה שלנו כמובן מאליו".

"אם אתה יכול לנסות לעשות משהו כזה נגד שוודיה, מה תנסה אז לעשות למדינות קצת יותר חלשות שאין מאחוריהן את האיחוד האירופי?" ג'והנסון הוסיף כי טראמפ יוצג על ידי עורך דין הבית הלבן פט ציפולון.

לציפולון נמסר כי לפוליטיקאים של שוודיה אין שליטה כלל בהליכים השיפוטיים על פי חוקת המדינה. מאיירס הורשע בסופו של דבר בתקיפה ונידון למאסר על תנאי. המבצע מורשה לחזור לשבדיה אך לפי הדיווחים נשבע שלא לעשות זאת.

דונלד טראמפ שוודיה סחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד