י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סקר מטריד

רבע מהאמריקאים אומרים שהם מוכנים להשתמש בנשק נגד הממשל

סקר חדש ומאד מטריד, מגלה כי רבע מאזרחי ארה"ב מוכנים להשתמש בנשק נגד הממשל, הסקר גם מגלה שיותר משליש מאלה מחזיקים כיום רובים. הסקר נערך על ידי המכון לפוליטיקה של אוניברסיטת שיקגו 

חנות נשק: אילוסטרציה
חנות נשק: אילוסטרציה צילום: FREEPIK

יותר מרבע מהאמריקאים, 28%, אמרו כי ייתכן בקרוב יהיה צורך לקחת נשק נגד ממשל ארה"ב, כך לפי סקר חדש שפורסם ביום חמישי האחרון. מבין אלה שהרגישו כך, 37% מחזיקים כיום רובים, כך עולה מהסקר. הסקר גם גילה שרוב האמריקנים ליברלים ושמרנים שניהם חשים שהממשל שלהם "מושחת ומזויף נגד אנשים רגילים כמוני".

הסקר, שסקר מאגר של 1,000 מצביעים בארה"ב, נערך על ידי המכון לפוליטיקה של אוניברסיטת שיקגו במאי. הסקר חשף פערים עמוקים בין אמריקאים בעלי דעות שונות, כאשר אחוזים כמעט זהים של רפובליקנים ודמוקרטים (73 ו-74 אחוזים) אמרו כי הצד השני "הם בדרך כלל בריונים שרוצים לכפות את האמונות הפוליטיות שלהם על אלה שאינם מסכימים".

הסקר מגיע כאשר החקירה של הוועדה של בית הנבחרים בארה"ב חוקרת את תפקידו של הנשיא טראמפ במרד האלים נגד הקפיטול ב-6 בינואר שנה שעברה, הדיון משודר בפומבי ברחבי המדינה. הסקר מצא שבסך הכל, 49 אחוז מהאמריקאים הסכימו שהם "יותר ויותר מרגישים כמו זרים במדינה".

כמעט מחצית מכלל הנשאלים אמרו שהם נמנעים מלדבר פוליטיקה עם אנשים אחרים כי הם לא יודעים מה הדעות שלהם, ורבע אמרו שהם איבדו קשר עם חברים וקרובי משפחה בגלל פוליטיקה. "למרות שתיעדנו במשך שנים את הקיטוב המפלגתי במדינה, תוצאות הסקרים הללו הן אולי העדות הבולטת ביותר למחלוקות העמוקות בעמדות המפלגתיות המסכסכות במדינה", אמר הסוקר ניל ניוהאוס, רפובליקני, שערך את הסקר עם הסוקר ג'ואל בננסון הדמוקרט.

נשק ארה''ב רפובליקנים דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד