י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ארגון זכויות אדם מאשים

הרשות הפלסטינית מענה באופן שגרתי עצורים

הרשויות הפלסטיניות בשטחים וברצועת עזה מענה באופן שיטתי עצורים בבתי מעצר, ארגון זכויות אדם טוען כי "אלו פשעים נגד האנושות". השוטרים הפלסטינים "קושרים את זרועות העצורים מאחורי גבם עם חבל, כדי להעניש ולהפחיד מתנגדים ולהוציא הודאות"

עצורים פלסטינים: אילוסטרציה
עצורים פלסטינים: אילוסטרציה צילום: unsplash

דו"ח של ארגון זכויות אדם (HRW) קרא למדינות התורמות לפלסטינים לנתק את המימון לכוחות הביטחון הפלסטינים המבצעים פשעים, והפציר בבית הדין הפלילי הבינלאומי לחקור את האשמות. בדו"ח נטען כי כוחות הביטחון הפלסטינים משתמשים בבידוד ובמכות, לרבות הצלפות ברגלי האסירים, ומכריחים עצורים להיות בתנוחות לחץ כואבות לתקופות ממושכות, כולל הרמת זרועותיהם מאחורי גבם עם קשירה בחבל, כדי להעניש ולהפחיד מתנגדים ולהוציא הודאות".

הדו"ח של הארגון מגיע שנה לאחר מותו של ניזאר בנאט, מבקר גלוי של הרשות הפלסטינית, שמשפחתו טוענת כי הוא מת לאחר שכוחות הביטחון הסתערו על ביתו באמצע הלילה והכו אותו באלות מתכת. מותו עורר שבועות של הפגנות נגד הרשות הפלסטינית, כוחות הביטחון הפלסטינים פיזרו באלימות חלק מההפגנות שפרצו בגלל מותו.

ארגון 'אמנסטי אינטרנשיונל' פרסם בשבוע שעבר כי הרשות הפלסטינית לא הצליחה להטיל אחריות על כוחות הביטחון שלה. הרשויות הפלסטיניות עצרו 14 שוטרים בקיץ שעבר והם עומדים לדין בבית משפט צבאי, אך לא נקטו צעדים נגד המפקדים הבכירים.

"יותר משנה לאחר שניזאר הוכה למוות, הרשות הפלסטינית ממשיכה לעצור ולענות מבקרים ומתנגדים", אמר עומר שאקיר, מנהל הארגון הישראלי והפלסטיני. הרשות הפלסטינית היא חלק מהאמנה נגד עינויים, המחייבת את החברים לפעול למניעת עינויים.

הכאת פלסטינים מעצר פלסטינים זכויות אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד