י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עקב עומס יתר

חברת תעופה הציעה 10,000 דולר לכל נוסע שיתנדב לרדת מהמטוס

דלתא הציעה 10,000 דולר לכל נוסע שיתנדב לרדת מטיסה שיותר מדי כרטיסים נמכרו אליה. נוסע סיפר שחברת התעופה העלתה את ההצעה מ-5,000 דולר ל-10,000 דולר כדי לפתות מתנדבים. חברות התעופה בעולם מתמודדים עם עומס אדיר בשל מחסור בעובדים לאחר שאלפים פוטרו בנגיף הקורונה

חברת תעופה הציעה 10,000 דולר לכל נוסע שיתנדב לרדת מהמטוס
מטוס דלתא: אילוסטרציה צילום: Pixabay

חברת דלתא איירליינס הציעה 10,000 דולר לכל נוסע שיתנדב לרדת מטיסה שיותר מדי כרטיסים נמכרו אליה מגרנד ראפידס שבמדינת מישיגן למינסוטה ביום שני האחרון. אחד הנוסעים בשם ג'ייסון אטן, סיפר שהוא חיכה בשער לטיסה למינסוטה, כשנציג של חברת דלתא הודיע שהוא מחפש שמונה מתנדבים לעלות לטיסה מאוחרת יותר. והציע 10,000 דולר לכל אחד מהמוכנים לוותר על מושבו, וזאת לאחר שהצעה של 5,000 דולר לא שכנעה איש מהנוסעים.

כאמור הצוות חיפש שמונה מתנדבים שיוותרו על מקומותיהם בטיסה שנמכרה יותר מדי, והציעו להם 10,000 דולר במזומן כל אחד. הדיילת אמרה למתנדבים "אם יש לך 'אפל פיי' (Apple Pay) יהיה לך את הכסף עכשיו", ג'ייסון סיפר כי הם היו קבוצה של שמונה אנשים, ומכיוון שהם לא ידעו מיד כמה מתנדבים דרושים, הם לא התנדבו כקבוצה, "לו ידענו שצריך שמונה, היינו יורדים. עד שזה היה ברור ארבעה או חמישה אנשים כבר עזבו את המטוס", אמר לכלי התקשורת.

מנכ"ל דלתא, אד בסטיאן, התנצל בפני לקוחותיו בגין גל של ביטולי טיסות ועיכובים. "פעלנו שנים לבסס שחברת דלתא מובילה באמינות בתעשייה, ולמרות שרוב הטיסות שלנו ממשיכות לצאת בזמן, רמה זו של שיבושים ואי ודאות היא בלתי מתקבלת על הדעת", כתב בסטיאן לחברי תוכנית הנוסע המתמיד שפורסם על ידי סוכנות הידיעות בלומברג.

הצעת החברה היתה בתחילה 5,000 דולר בזמן שאנשים המתינו בשער. לאחר שלא היו לקוחות, דלתא העלתה את הצעתה ל-7,500 דולר לאחר תחילת העלייה למטוס, והגיעה ל-10,000 דולר כשרוב הנוסעים כבר היו על הסיפון.

כמה נוסעים קמו ולקחו את הכסף מיד, יצאו מהמטוס, ותוך 20 דקות הטיסה המריאה. נדיר שחברות תעופה מציעות 10,000 דולר עבור דחיית העלייה למטוס, במיוחד עבור טיסה כל כך קצרה ובמזומן ולא בכרטיסי מתנה או שוברי נסיעה.

הפיצוי הגדול בצורה יוצאת דופן של דלתא מגיע על רקע עונת נסיעות מבולגנת שכוללת עיכובים בטיסות וכאוס ברחבי התעשייה, כאשר הביקוש חזר לרמות שלפני המגפה. הבעיות עמן מתמודדות חברות התעופה כוללות מחסור בצוות - כולל טייסים - ומזג אוויר גרוע.

דלתא איירליינס מינסוטה קורונה מישיגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד