ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מצאה את האשמים

צפון קוריאה טוענת שהקורונה הגיעה בגלל "חפצים" ליד הגבול

התפרצות הקורונה בצפון קוריאה החלה בכך שאזרחים נגעו ב"דברים זרים" שנפלו ליד גבולה עם דרום קוריאה, כך טענה התקשורת הממלכתית בצפון קוריאה. שני אנשים נדבקו בקורונה בתחילת ההתפרצות, לאחר שבאו במגע עם חומרים לא מזוהים ליד הגבול עם דרום קוריאה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אזרחים בצפון קוריאה נקראו להיות ערניים סביב "חפצים" שייתכן שהתפוצצו מעבר לגבול מדרום. כך מדווחת התקשורת הצפון קוריאנית. לטענת צפון קוריאה הקורונה הגיע בגלל חפצים שנראו סמוך לגבול, והם אלו שהפיצו את הנגיף במדינה. עוד נטען כי במשך שנים הטיסו פעילים בדרום קוריאה בלונים מעבר לגבול כדי לשלוח עלונים עם מסרים לאזרחי צפון קוריאה וסיוע הומניטרי.

בתגובה, דרום קוריאה הגיבה ש"אין אפשרות שנגיף הקורונה יכול היה לחצות את הגבול בדרך זו". לפי התקשורת הממלכתית של צפון קוריאה, חקירה רשמית מצאה שני אנשים שנדבקו בקורונה בתחילת ההתפרצות, לאחר שבאו במגע עם חומרים לא מזוהים ליד הגבול עם דרום קוריאה.

חייל בן 18 וילד בן חמש נמצאו חיוביים לנגיף בתחילת אפריל לאחר שמצאו את החפצים, כך דווח. מאז, התקשורת הממלכתית דיווחה כי "הנגיף הממאיר קורונה התפשט במהירות בצפון קוריאה". בעקבות הדיווח, אנשים במדינה הוזהרו "לעקוב בדריכות אם דברים זרים מגיעים על ידי רוחות ותופעות אקלים אחרות ובלונים באזורים שלאורך קו התיחום והגבולות".

כל מי שמבחין בחפץ מוזר חייב לדווח עליו מיד כדי שיוכלו להזיזו במהירות על ידי צוות חירום נגד מגיפות. דרום קוריאה הכחישה בתוקף את ההסבר של הצפון כיצד יכול היה קורונה להיכנס למדינה. הגבול הסגור בין הקוריאה הוא אחד המקומות השמורים ביותר בעולם, אבל עריקים ופעילים דרום קוריאנים שיגרו במשך שנים בלונים על פני עם מסרים אנטי צפון קוריאה.

אוכלוסייתה המונה 25 מיליון פגיעה בשל היעדר תוכנית חיסונים ומערכת בריאות לקויה, למרות שבשבועות האחרונים היו דיווחים בתקשורת לפיו צפון קוריאה קיבלה חיסונים מתוצרת סין. אך לא ברור כמה צפון קוריאנים חוסנו עד כה.

בשבועות האחרונים טוענים גורמים רשמיים שמספר המקרים החדשים ירד באופן דרמטי, אך רבים חושדים שהממשלה לא מדווחת על הנתונים האמיתיים. ההתפרצות החלה כמה חודשים לאחר שהצפון הקל על הסגר הקפדני של הגבול עם סין, כשרכבות משא חידשו את נסיעותיהן בין שתי המדינות לראשונה מאז תחילת 2020.

קורונה צפון קוריאה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד