י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הונה את בוחריו"

"שתקתי שנה, לא עוד": היועץ חושף מתי נרקמה תכנית בנט-לפיד

הקמפיינר והאסטרטג גל בייסברג, שניהל את תחילת קמפיין הבחירות של 'ימינה' עם נפתלי בנט חשף אמש כי "התוכנית בערב הבחירות הייתה להתמנות לראש ממשלה עם 6-5 מנדטים וללכת למהלך עם לפיד" | הוא פרש ברגע שגילה את האמת אך לא סיפר עליה בכדי לא לפגוע בר"מ 

"שתקתי שנה, לא עוד": היועץ חושף מתי נרקמה תכנית בנט-לפיד
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

גל בייסברג, מי שעבד עם ראש הממשלה נפתלי בנט וניהל את קמפיין הבחירות בסבב הקודם, טען אמש (מוצאי שבת) לאיילה חסון ב'חדשות 13', כי מראש עבדה האסטרטגיה של הקמפיין להכתיר את נפתלי בנט לראש ממשלה למרות שהיה ידוע כבר אז שיקבל 6-5 מנדטים.

לדברי בייסברג: "שום אידיאולוגיה לא הייתה בקמפיין הזה. הם הכחישו בחוץ ותכננו בחדרים סגורים, העסקה הפוליטית נרקמה במהלך הקמפיין, אמרו לי שגם עם חמישה מנדטים בנט יהיה ראש ממשלה, בנט ידע כבר הרבה לפני שהוא ילך על העסקה הזו".

"גם כשבנט ישב באולפן ערוץ 14 וחתם על מכתב בו התחייב שלא ישב עם לפיד, הוא ידע שזה לא נכון, גל בייסברג סיפר כי הוא ונפתלי נפרדו כאשר הבין שהתוכנית האסטרטגית שלו מימין לא תצא לפועל, הוא הוסיף כי "מי שניהל את התוכנית היה מזכיר הממשלה שלום שלמה, העסקה הייתה גמורה עוד במעוד ג', היא הייתה תפורה למידותיו של גנץ, רק הוא לא עמד בלחץ. אני לא יודע אם איילת שקד ידעה מהתוכנית הזו, כי אני עבדתי רק עם נפתלי".

מאוחר יותר, ולאחר שנפתלי בנט הכחיש את דבריו כתב בייסברג בסדרת ציוצים בטוויטר: "לא תשמעו אותי מדבר על לקוחותיי בתקשורת, לא בהווה ולא בעבר. רבים מהם סמויים מן העין. גם היום ישנם ראשי חברות ופוליטיקאים מכהנים בכירים להם אני מייעץ מאחורי הקלעים. עוזר בקבלת החלטות תקשורתיות וציבוריות, צליחת משברים ובניית אסטרטגיות".

בייסברג ממשיך ומשתף, "אצלי אין לקוחות שהם סתם עוד ריטיינר לשורת הרווח, את כולם אני בוחר בקפידה מתוך הזדהות עם הבנאדם, עם האידיאולוגיה, עם המסר ועם עולם הערכים. כל אחד מהם הופך מיד להיות חלק מהמשפחה המורחבת שלי, נכנס ללב שלי ואני נלחם עבורו ובשבילו כאילו אני נלחם עבור אחי. כך היה גם עם נפתלי בנט ומפלגת ימינה, אותם ליוויתי במערכת הבחירות האחרונה".

"לקמפיין הזה ניגשתי מתוך אידיאולוגיה של המחנה הלאומי ואחרי שבשיחות הרבות שקיימתי אתו זיהיתי בנפתלי בנט את מי שיכול להנהיג את מחנה הימין הישראלי" מספר הקמפריינר ומוסיף, "התוכנית האסטרטגית המקיפה שהכנתי לו פנתה לקהל מצביעי הימין, הציגה סדר יום ואג'נדה ימניים ונועדה לחזק את אחיזתו בקרב ציבור המצביעים שחיכה לקבל ממשלת ימין על מלא בכנסת הבאה. אלא שאז, במעלה הדרך, זיהיתי שאני ממשיך לדהור קדימה בזמן שהלקוח עבורו אני נלחם לילות כימים מתחיל לסטות שמאלה".

בייסברג כותב, "באותו הרגע נפרדו דרכינו. למשימה הזאת ניגשתי כקמפיינר של המחנה הלאומי, לא כמי שבא להמליך ראש ממשלה בכל מחיר, ונשארתי כזה עד היום. הדמוקרטיה הישראלית מיוחדת במינה, ובזכות תוכנית שנרקמה מאחורי הקלעים בנט אכן הוכתר כראש הממשלה בסופו של דבר".

בייסברג מסביר מדוע שתק עד עתה, "לא אהבתי את הדרך בה זה קרה, אך אני מכבד כל ראש ממשלה נבחר בישראל יהיה אשר יהיה. מתוך כבוד לתואר ולתפקיד שתקתי בשנה האחרונה. קיבלתי לא מעט הזדמנויות ובקשות להתראיין, לקבל שערים בעיתונים וכתבות מגזין בטלוויזיה אם רק אגיד מה היה שם בחודשי העבודה המשותפים שלנו ובחרתי לשתוק".

"לעולם לא אפגע בעבודתו של ראש ממשלה מכהן, גם אם יש בינינו חילוקי דעות מהותיים. החל מהשבוע בנט כבר לא ראש הממשלה ומדינת ישראל הולכת למערכת בחירות נוספת בה המחנה הלאומי יאבק על חזרתו לשלטון ועל החזרת המדינה למסלול הנכון".

"היום הוזמנתי כפרשן לקראת מערכת הבחירות הקרובה בתוכנית "המטה" של אילה חסון בערוץ 13. נשאלתי לגבי דרכו של בנט לשלטון ועניתי, כמו תמיד, את האמת. הדברים כהווייתם. הייתי איש של אמת, ואשאר כזה עד סוף ימיי".

"הלקוחות שלי יודעים זאת, העיתונאים יודעים זאת, כל הפוליטיקאים שהולכים עם האמת שלהם עד הסוף לצידי יודעים זאת. במערכת הבחירות הקרובה אעשה הכול, כמו תמיד, למען המחנה הלאומי וכדי שגניבת קולות בקומבינה פוליטית, כפי שהייתה כאן בפעם האחרונה, לא תחזור על עצמה" כך בייסברג בסדרת הציוצים ברשת הטוויטר.

בחירות לכנסת ה-25 נפתלי בנט ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד