ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תביעה חמורה

בן 30 איבד את מאור עיניו וטוען לרשלנות רפואית

מטופל התעורר מהרדמה, וגילה שאיבד את מאור עיניו. כעת הוא תובע: "לא טופלתי כנדרש". הוא הגיע למתקן הרפואי לאחר שבלע כ־200 כדורים ועל פי חוות דעת, בחדר המיון הצוות לא ביצע את הפעולות הרפואיות הדרושות והמתבקשות. בית החולים: "הפגיעה - בגלל מינון התרופות שלקח"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: פלאש90

"רשלנות רפואית חמורה בחדר המיון בבית החולים העמק גרמה לבחור בן 30 לאבד את מאור עיניו לחלוטין והוא נותר עיוור, ולנצח ייאלץ לחיות בחשיכה כשהוא תלוי כליל בעזרת הזולת", כך נטען בתביעת רשלנות רפואית חריגה בחומרתה שהוגשה באחרונה נגד בית החולים העמק בעפולה ונגד קופת חולים כללית, הבעלים והאחראית לבית החולים המשרת כמיליון אזרחים בעמקים ובגליל. כך מדווח רן רזניק ב'ישראל היום'.

ח', תושב הצפון, הגיע בכוחות עצמו כשהוא נוהג ברכבו בתחילת יוני 2021 בשעות הצהריים לחדר המיון, לאחר שבלע כ־200 כדורים, ובהם כמות גדולה של כדורי אספירין, בשל משבר נפשי.

ח' טופל בחדר המיון בבית החולים העמק מהשעה 2 בצהריים עד להעברתו בחצות לאשפוז בטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה. לאחר שהתעורר מההרדמה וההנשמה ברמב"ם התגלה אצלו עיוורון, ונקבע כי הוא "איבד את הראייה ולא רואה דבר".

התביעה בדרישה לפיצויים, שהוגשה באמצעות עו"ד ענת גינצבורג ועו"ד גלעד גינצבורג לבית המשפט המחוזי במרכז לוד, מסתמכת על חוות דעתו של ד"ר חיים גרנות, שניהל את חדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

על פי חוות הדעת של ד"ר גרנות, הצוות הרפואי בחדר המיון לא ביצע את הפעולות הרפואיות הדחופות והמתחייבות כדי למנוע את המשך ספיגת התרופות בגופו וכדי לצמצם את ההרעלה שהביאה להחמרה הקשה במצבו. פעולות אלה כוללות שטיפה וניקוז של הקיבה ומתן חומר של פחם פעיל אשר מונע ספיגה של החומרים המסוכנים מהקיבה ומהמעי. ד"ר גרנות מציין כי חוק זכויות החולה מחייב את הרופאים לתת את הטיפול גם ללא הסכמת החולה אם הוא בסכנה מיידית לחייו או להפיכתו לנכה, כפי שקרה בפרשה זו.

מבית חולים העמק נמסר בתגובה: "אנו הודפים את הטענות, ובהמשך יתברר הנושא במסגרת ההליך המשפטי. המטופל נטל שילוב של תרופות במינון גבוה שגרמו להידרדרות מהירה במצבו ולפגיעה בראייה. מרגע שפונה אל בית החולים נעשו כל הפעולות הנחוצות במטרה להצילו, בהתייעצות עם המכון הארצי למידע בהרעלות ברמב"ם, ובהמשך הועבר להמשך טיפול בבית חולים אחר".

בית חולים העמק עיוורון רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד