י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יתפצל מ'ימינה'?

מתן כהנא מתייחס לעתידו הפוליטי: "זה דבר רע למדינת ישראל"

מתן כהנא מתייחס לעתידו הפוליטי ורמז כי אין בכוונתו לשוב לימין שתומך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. לדבריו: "במציאות הפוליטית הנוכחית ממשלה של צד אחד זה דבר רע מאוד למדינת ישראל". בכך מתחזקת הערכה כי לא ירוץ ב'ימינה' שאת הנהגתה ירשה איילת שקד

מתן כהנא מתייחס לעתידו הפוליטי: "זה דבר רע למדינת ישראל"
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה ימים אחרי התפזרות הכנסת וימים ספורים אחרי שהודיע ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-25, חברו למפלגה סגן השר לשירותי דת מתן כהנא מתייחס לעתידו הפוליטי.

ברשומה שפרסם בפייסבוק, כתב כהנא: "המטרה שלי היא להמשיך את המסע אותו התחלתי יחד עם בנט. לפעול בכל כוחי לממשלת אחדות רחבה מתוך הבנה כי במציאות הפוליטית הנוכחית ממשלה של צד אחד זה דבר רע מאוד למדינת ישראל". 

עוד הוא מציין כי בכוונתו "להמשיך ולפעול לחיזוק הזהות היהודית של המדינה מתוך הסכמות רחבות ולא במלחמות דת" וכן "להמשיך ולהיות הבית לציונות הדתית המתונה והממלכתית". 

על הדרך עקץ סגן השר כהנא את אלה בציונות הדתית שמחרימים את מי שאחראים להקמת הממשלה היוצאת עם רע"מ, וכתב כי הוא מתכוון להיות שליח "לאלו שנותנים לכולם להכנס לבית הכנסת שלהם, לאלו שמחזירים שלום ליד מושטת גם של מי שחושב אחרת מהם, ולאלו שמוכנים להעביר כוס מים גם ליריב פוליטי. לאלו שזוכרים שהתפקיד שלנו הוא לחבר ולאחד". 

לסיום כתב, "בימים אלו אני בוחן את הדרך בה אוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות האלה".

האם יתפצל מ'ימינה'?

יצוין כי לפי חוק הבחירות, היום הוא היום האחרון שמפלגות יכולות לבקש מוועדת הכנסת להתפצל, כך שמתן כהנא ונוספים יצטרכו להגיש בקשה שכזו עד הלילה בחצות וכך לגרוף לעצמם אולי את יחידת המימון של מפלגתם לבחירות אלה.

כך למשל נוהגות 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' שמתפצלות אך רצות יחד באותו פתק. בשעות אלו שוקל יו"ר מפלגת 'עוצמה היהודית' איתמר בן גביר האם להתפצל טכנית מ'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' למרות שבפועל בכוונתו להמשיך לרוץ איתו.

יתכן כי כהנא יגיש היום בקשה להתפצל מ'ימינה' אך לבסוף כן ירוץ בה תחת היו"ר החדשה איילת שקד. אולם לפי הדיווחים בימים האחרונים מתן כהנא מחוזר על ידי בני גנץ וגדעון סער שמעוניינים לשריין אותו ברשימתם לכנסת. כהנא בניגוד לשקד אינו מעוניין לשוב לזרועות נתניהו.

מתן כהנא מפלגת ימינה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד