י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מבצע ביקורות בצימרים: "כנראה פספסתי רישום"

הצ'ק הוא עבור השתתפות בהוצאות": כך הסבירו בעלי צימרים בצפון מדוע לא רשמו הכנסות | בסך הכל בוצעו 39 ביקורות במהלך המבצע של רשות המסים, ובהן נמצאו 8 מקרים של אי רישום הכנסות או אי ניהול ספרים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

יחידת ניהול ספרים בפקיד שומה צפת ערכה באחרונה ביקורת בעסקים בישובים מירון, שאר ישוב, בית הלל, שזור, אמירים, ראש פינה, ספסופה, דלתון, כרם בן זמרא, יסוד המעלה ושדה אליעזר. הביקורת התמקדה בעסקים מענף הצימרים, בעסקים שקיבלו אזהרות בעבר בגין אי רישום הכנסות או אי ניהול ספרים, בעסקים שלגביהם התקבל מידע מודיעיני ובעוסקים פטורים שמחזור העסקאות שלהם קרוב לסף שמעבר לו יש להירשם כעוסק מורשה.

במהלך הביקורת נמצאו מספר מקרים של בעלי צימרים שלא רשמו הכנסות בספרי העסק. במקרה אחד, נמצא כי צ'ק על סכום של 4,000 ש"ח לא נרשם בספרי החשבונות. בעל הצימר טען: "זה צ'ק שקיבלתי עבור השתתפות בהוצאות".במקרה אחר נמצא כי בעלת צימר קיבלה תשלום דרך אפליקציית "ביט" בסכום של 2,819 ₪ אשר לא נרשם בספרי החשבונות. בעלת הצימר טענה כי "הלקוחה הייתה חלק מקבוצה שהתארחה במקום והוצאתי להם חשבונית כוללת".

בעל צימר אחר, שלא רשם בספרי החשבונות הכנסה של 2,600 ₪ שהתקבלה באפליקציית "ביט" טען "כנראה פספסתי רישום". במקרה נוסף, נמצא כי בעל צימר קיבל מספר תשלומים, בסכום כולל של 2,200 ₪ ולא רשם אותם בספרי החשבונות. בתגובה, אמר בעל הצימר "אלו העברות בגין מקדמות לאירוח ובסוף החודש אני מוציא קבלות".
 
בסך הכל בוצעו 39 ביקורות במהלך המבצע, ובהן נמצאו 8 מקרים של אי רישום הכנסות או אי ניהול ספרים. בנוסף, נערכו 23 ביקורות לאכיפת החוק לצמצום השימוש במזומן ונמצאה הפרה אחת בסכום של 2,350 ₪.

רשות המסים צימר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד