כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת קלוגר • "זה לא סוד שדרשות שלו גרמו לבעיות"

מגידי שיעורים בישיבות קרית יואל והורים הודו לאדמו"ר מסאטמר על מאבקו במשפיע הברסלבי • הסיבה: בניהם נסחפו לקהילתו - והורים חששו לשלוח אליהם תלמידים

האדמו"ר מסאטמר. צילום ארכיון
האדמו"ר מסאטמר. צילום ארכיון

הוראתו של האדמו"ר מסאטמר למשפיע הברסלבי הרב אברהם צבי קלוגר, ראש קהילת נזר ישראל בבית שמש - כפי שנחשפה באתר 'בחדרי חרדים' - לבל תדרוך כף רגלו בקרית יואל וסביבתה, ממשיכה להכות גלים.

הפרסום אודות 'צו ההרחקה', הגיע לאוזני כל בני קהילת סאטמר, בפרט זו המקומית בקרית יואל - וגרמה לשחרור אנחת רווחה. מספר אברכים, בהם ר"מים בישיבת סאטמר, שבניהם 'נתפסו' לקהילתו של הרב קלוגר, לאחר ששהו במחיצתו בשבתות, נכנסו אל האדמו"ר והודו לו על כי הרים את הכפפה ללא חת.

הר"מים סיפרו לאדמו"ר, כי הרב קלוגר שבת מספר פעמים בעיר בעבר, ובניהם הלכו שבי אחר משנתו והשקפתו, שאינן לרוח תורתה של סאטמר. החשש מפני תוצאות מעשיו כה גדול, עד כי היו אבות לתלמידים שחששו להפקיד אותם בידי אותם ר"מים - שבניהם הלכו שבי אחר הרב קלוגר - מחשש שמא גם הם ימשכו אחר הרוח הסוחפת.

עוד בנושא:
בהוראת האדמו"ר: המשפיע הברסלבי גורש מקרית יואל

עוד שחו חברי הקבוצה לאדמו"ר, כי גם האדמו"ר מצאנז, שהרב קלוגר נמנה במקור עם חסידיו, מתח עליו ביקורת בשיחה פנימית שמסר באסרו חג סוכות האחרון, והזהיר מפני נהירה לדרשותיו. "כעת, בעקבות דברי האדמו"ר, אולי גם אדמו"רים אחרים שחשים 'מאויימים' מפניו, ירגישו עצמם חופשיים לדבר בעניין", הטעימו.

בתגובה, השיב האדמו"ר קצרות: "זה לא סוד שהדרשות וההרצאות שלו גרמו לבעיות אצלנו. ואם כך פני הדברים, אסור לחשות ויש להציף את הנושא. אין מה לפחד. כשהולכים עם האמת הצרופה, אין ממה לחשוש".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי לביקורו של הרב קלוגר במעונו של האדמו"ר קדמה סאגה קטנה. הרב קלוגר ביקש להתקבל מספר פעמים אצל האדמו"ר, אך נדחה בידי הגבאים ב'לך ושוב'.

באותו ערב שבו התקיים בסופו של דבר הביקור, השיאו שני הגבאים הראשיים את צאצאיהם. מדובר ברב חיים שלמה פישר והרב שמואל הכהן פרידמן, האחראים על קבלת הקהל אצל האדמו"ר. מקורביו של הרב קלוגר 'ניצלו את הפרצה' ורשמו אותו ברשימה הסטנדרטית, בתקווה שהגבאים ממלאי מקום הקבועים לא יבחינו בכך.

ואכן, הטקטיקה צלחה. הרב קלוגר נכנס יחד עם קבוצת אברכים שנלוותה אליו, בין כל הנכנסים ובאים אל הקודש פנימה.

הוא לא פילל ולא מילל, שהביקור הזה, ידחק את רגליו בסופו של דבר מחוץ לגבולות קרית יואל.
קלוגר אדמו''ר סאטמר הוראה קרית יואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד