ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המכלית נתפסה מזרימה ביוב מתוך השטח של המחנה הצבאי

מכלית לשאיבת שפכים (ביובית) נתפסה בעת שהזרימה ביוב מתוך שטח המחנה הצבאי פגה שבגזרת נחל עוז אל השטח הפתוח וחורשת קק"ל | מפעילת הביובית נקנסה, במקביל פנה המשרד להגנת הסביבה לצה"ל ולמשרד הביטחון לצורך בירור הנושא

המכלית נתפסה מזרימה ביוב מתוך השטח של המחנה הצבאי
הזרמת שפכים צילום: חגי בלכנר/המשרד להגנת הסביבה

במהלך סיור פיקוח של המשרד להגנת הסביבה, נצפתה מכלית לשאיבת שפכים (ביובית) מזרימה ביוב מתוך שטח המחנה הצבאי פגה שבגזרת נחל עוז אל השטח הפתוח וחורשת קק"ל.

הזרמת השפכים 

מפעילי הביובית פעלו ללא פיקוח של צה"ל, והשליכו את הפסולת במטרה לחסוך זמן וכסף. בכך, זיהמו את הסביבה, הובילו למפגע בשטח וסיכנו את בריאות החיילים במחנה.

לאור זאת, הטיל מפקח המשטרה הירוקה קנס כחוק על החברה המפעילה את הביובית. לצד זאת, פנה המשרד להגנת הסביבה לצה"ל ולמשרד הביטחון לצורך בירור הנושא.

חגי בלכנר, מנהל תחום פיקוח ואכיפה על מערכת הבטחון המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה מסר בתגובה כי "לא נאפשר למפעילי ביוביות ולעובדי הקבלן השונים העובדים עם צה"ל לזהם את הסביבה ולסכן את בריאות החיילים והציבור".

עוד הוסיף בלכנר כי "בשנים האחרונות אנו פועלים במקרים רבים יחד עם צה"ל ומערכת הביטחון לצמצום משמעותי של נזקים סביבתיים, ואנו מצפים לשיתוף פעולה מלא גם במקרים מסוג זה."

במשרד להגנת הסביבה מסרו כי ימשיכו לפעול מול צה"ל ומשרד הביטחון להפסקת זיהומי קרקע על ידי עובדים בשירותם.

 

מחנה צבאי ביובית משרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד