י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בניסיון לחמוק ממעצר

המטוס שנתפס בארגנטינה: הטייס האיראני עשה ניתוח לשינוי פנים

נשיא פרגוואי טוען כי האדם ששינה את פניו בניתוח שביצע בקובה, הוא טייס איראני עוזרו של ג'ולמרזה גאסמי, קפטן המטוס שנתפס בארגנטינה שמשוייך למשמרות המהפכה. "תארו לעצמכם שאחד מהם, בפעולה שדומה לסצנות של סדרת טלוויזיה, עבר ניתוח לשינוי פנים בקובה"

המטוס שנתפס בארגנטינה: הטייס האיראני עשה ניתוח לשינוי פנים
המטוס שקורקע צילום: באדיבות המצלם

אחד משבעת האיראנים שנעצרו במטוס המטען שנתפס על ידי ארגנטינה מאז 6 ביוני יחד עם 11 אזרחים מוונצואלה, עבר ניתוח בקובה ושינה את פניו.

נשיא פרגוואי לא אמר מי מהשבעה עבר ניתוח פלסטי, אך הוא הבטיח ש"מידע נוסף ייחשף בזמן המתאים". אך דיווחים בתקשורת הפרסית מראים, כי הטייס מוחמד חוסרבי נותח בקובה לשינוי פנים, והוא עוזרו של ג'ולמרזה גאסמי, קפטן המטוס שנתפס בארגנטינה שמשוייך למשמרות המהפכה.

הנשיא דיבר על פעולת שירות הביון של פרגוואי בזיהוי הסכנה של הטיסה, הוא הדגיש כי החקירה שנערכה הראתה שחלק גדול מהצוות של טיסה זו קשור לטרור עולמי. הוא הוסיף: "תארו לעצמכם שאחד מהם, בפעולה שדומה לסצנות של סדרת טלוויזיה, עבר ניתוח לשינוי פנים בקובה".

הטייס האיראני ששינה את פניו

העיתון הארגנטינאי "La Nacion", פרסם דיווח שגם פורסם גם באתר "אל-ערביה" בשפה הפרסית, ​​כי המידע שדלף מלפני שבוע בארגנטינה מצביע על כך שהאדם ששינה את פניו, מוחמד חוסרבי בן 39, הוא עוזרו של ג'ולמרזה גאסמי הקפטן של המטוס שנתפס בנמל התעופה הבינלאומי אזיזה ליד בואנוס איירס.

הדיווח בתקשורת הערבית בשפה הפרסית

אחד העיתונאים שאל את נשיא פרגוואי, האם הוא לא מודאג מתגובתה של איראן, שכינתה בעבר את פדריקו גונזלס, שר הפנים, ואת אסטבן אקינו, ראש סוכנות הביון של פרגוואי, כאנשים תחת השפעת ארצות הברית? "אל דאגה, הגבנו דרך משרד החוץ כי פרגוואי מחויבת בתוקף להילחם בפשע ופעולות טרור עולמיות ללא קשר למקורן", השיב בניטס. הנשיא חזר על נכונותו לשמור על יחסים דו-צדדיים עם כל המדינות, כולל איראן.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המטוס מונצואלה תקוע בשדה התעופה הגדול ביותר בארגנטינה מאז ה-6 ביוני, כאשר הרשויות בארגנטינה החרימו את דרכוניהם של חמשת האיראנים שנמנים עם לפחות 17 אנשי צוות שהגיעו לארגנטינה על סיפון המטוס מונצואלה.

שר הביטחון של ארגנטינה, אניבל פרננדס, אמר כי הממשלה קיבלה מידע מסוכנויות מודיעין זרות כי לפחות חלק מהצוות האיראני היו חלק מ"חברות הקשורות לכוח קודס של משמרות המהפכה של איראן", אשר הוגדרה רשמית כטרוריסטית על ידי ארה"ב מאז 2007.

ישנם חשדות רבים סביב המטוס, כולל האופן שבו מפעיליו דיווחו על מספר נמוך יותר של אנשי צוות מאשר היו על סיפונו בפועל, קבוצה גדולה במיוחד עבור מטוס מטען. עד שנמכר לחברת 'אמטרסור' מונצואלה לפני כשנה, המטוס היה בבעלותה של 'מאהן אייר' מאיראן, שממשלת ארה"ב הטילה עליה סנקציות בגין סיוע לכוח קודס ולפעילות טרור. המטוס עצר בחודשים האחרונים במדינות אחרות באמריקה הלטינית, כולל פרגוואי ומקסיקו, לפי שירותי מעקב אחר טיסות.

כזכור מטוס הבואינג 747 טס ממקסיקו לארגנטינה ב-6 ביוני, נושא חלקי רכב, אך לפי התקשורת הארגנטינאית, מישהו ידע משהו והחליט לבדוק את המטוס בקפידה, כך דיווח בארגנטינה ב-11 ביוני. למרות שהתברר שאין מטען לא חוקי על הסיפון ומשלוח חלקי הרכב נמסר לנמען שלו בארגנטינה, הרשויות חשדו כי המטוס אינו תמים, מאחר וישנם חמישה איראנים ו-12 אנשי צוות מונצואלה על הסיפון, מספר גדול מאד של אנשים למטוס מטען.

המטוס נחת בפרגוואי עם "18 אנשי צוות, מתוכם שבעה איראנים ו-11 מונצואלה", אמר דגלאס קובילה, ראש שדות התעופה במנהל האווירונאוטיקה הלאומית של פרגוואי, לתחנת רדיו מקומית ב-18 במאי. "במטוסי מטען יש תמיד שישה או שבעה אנשי צוות" והמספר הגדול של אנשי הצוות "תפס את עינינו".

 

איראן ארגנטינה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד