כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אפקט הסנקציות

אזרחים רוסים לא יכולים למשוך כסף מהכספומט

לא ניתן למשוך את שטר ה-100 רובל החדש של רוסיה מכספומטים, לאחר שחברות מערביות שמתכנתות את הכספומטים עזבו את המדינה בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. איגוד הבנקים הרוסי ביקש עיכוב של שישה חודשים להפצת השטר החדש של 100 רובל, שכן יש צורך במאפיין אבטחה חדש

אזרחים רוסים לא יכולים למשוך כסף מהכספומט
רובל רוסי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אי-אפשר למשוך את השטרות החדשים של 100 רובל של רוסיה מכספומטים במדינה מכיוון שהחברות המערביות שתכנתו את המכונות עזבו את המדינה. על השטר החדש מופיעה אנדרטת רז'ב לחייל הסובייטי, אנדרטת זיכרון לאחד הקרבות העקובים מדם של מלחמת העולם השנייה בשל מספר האבדות הסובייטיות. בצד השני של השטר של 100 רובל בשווי מופיעה תמונה של הקרמלין, שעוצב באופן שעורך השוואות בין מלחמת העולם השנייה למלחמתה באוקראינה כדי לעורר את הפטריוטיות במדינה.

אולם איגוד הבנקים הרוסי ביקש עיכוב של שישה חודשים להפצת השטר מכיוון שאמר כי יש צורך במאפיין אבטחה חדש, כך דווח ה'טלגרף' הבריטי. "עם עזיבתם של ספקים, כל העדכונים לתוכנה של כספומטים, כמו גם קופות רושמות ומסופים, הפכו לבלתי אפשריים", ציטט העיתון את אנשי הבנק.

יצרנית הכספומטים המערבית Diebold Nixdorf וחברת התוכנה NCR Corporation, חברות האחראיות להתקנת מכונות הבנק ולעדכון התוכנה שלהן, הן שתיהן חברות רב-לאומיות אמריקאיות שפרשו מרוסיה בעקבות פלישת ולדימיר פוטין לאוקראינה ב-24 בפברואר. אך הבנקים הרוסיים מתקשים להוסיף את תכונת האבטחה ללא שיתוף פעולה של חברות מערביות, ומעכבים את השקת השטר הפטריוטי החדש.

השטר של 100 רובל היה אמור להצטרף למהדורה האחרונה שהודפסה ב-2015 שהודפסה שנה לאחר הסיפוח של קרים כדי לחגוג את כיבוש השטח האוקראיני. על פי ההערכות, רוסיה לא מסוגלת לשלם את חובה הבינלאומי לאחר שהחמיצה מועד פירעון, בעקבות שורה של סנקציות שנועדו לפגוע בכלכלה הרוסית.

רוסיה איבדה את חובה הבינלאומי בפעם האחרונה לפני יותר ממאה שנה ב-1918 במהלך המהפכה הבולשביקית, המאמצים של הקרמלין למנוע את המחדל הגדול הראשון שלו על איגרות חוב בינלאומיות במאה הנוכחית נפלו בסוף מאי, כאשר המשרד לבקרת נכסי חוץ של משרד האוצר האמריקאי (OFAC) חסם למעשה את מוסקבה מלבצע תשלומים.

מותגים מערביים פרשו מרוסיה ועזבו את מרכזי הקניות במוסקבה ובסנט פטרסבורג והפכו אותן ל'ערי רפאים' עם מקומות מרכזיים ריקים. מותגי יוקרה כמו שאנל ולואי ויטון הצרפתיים הודיעו כי הם מפסיקים את הפעילות ברוסיה, מה שמוסיף לבידוד הכלכלי של המדינה שנכפה על ידי המערב בתגובה לפלישה.

מלחמת אוקראינה רוסיה רובל מכשירי כספומט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד