י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
100 ג'יגה-בייט

אוקראינה מצאה כונן קשיח עם נתונים צבאיים של רוסיה

כוחות אוקראינים מצאו כונן קשיח רוסי בגודל 100 גיגה-בייט ובו נתונים צבאיים, שרובם סומנו "מסווגים", כולל פרטים על ציוד ותרגילים צבאיים. "המלחמה לא הסתיימה, האכזריות שלה רק גוברת במקומות מסוימים, ואי אפשר לשכוח אותה". פיצוצים נשמעו בעיר מיקולאיב שבדרום המדינה

אוקראינה מצאה כונן קשיח עם נתונים צבאיים של רוסיה
חיילים באוקראינה. אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

רשלנות רוסית, אוקראינה מצאה כונן קשיח עם נתונים צבאיים של צבא רוסיה, כך דיווח ה-Kyiv Independent ביום שבת. הכונן התגלה במחוז צ'רניהיב, מחוז צפוני הגובל בבלארוס והיווה נקודת פלישה מוקדמת של הצבא הרוסי. הכונן מכיל גם תוכניות מפורטות לגבי חטיבת ארטילריה אווירית רוסית ומסמכים רשמיים אחרים.

מציאת המזל הגיעה כאשר טילים רוסיים המשיכו ליפול על ערים ברחבי אוקראינה. "המלחמה לא הסתיימה, האכזריות שלה רק גוברת במקומות מסוימים, ואי אפשר לשכוח אותה", אמר ביום שבת הנשיא וולודימיר זלנסקי, וקרא לכל האוקראינים "להפיץ את האמת על המלחמה ופשעי הכובשים".

פיצוצים נשמעו ביום שבת, בעיר מיקולאיב שבדרום המדינה. "יש פיצוצים חזקים בעיר, הישארו במקלטים" כך אמר ראש עיריית מיקולאיב, אולכסנדר סנקביץ', בהודעה בטלגרם. כוחות רוסים אמרו כי תקפו עמדות פיקוד של הצבא האוקראיני באזור עם נשק הדיוק גבוה ופגעו גם במטרות באזור זפוריז'יה בדרום מזרח אוקראינה ובעיר חארקוב שבאזור המזרחי, כ-50 קילומטרים מהגבול הרוסי.

כוחות רוסים טענו לניצחון בעיר ליסיצ'נסק, המעוז האוקראיני האחרון באזור המזרחי של לוהנסק, והציבו "דגל ניצחון" אדום באנדרטה במרכז העיירה לאחר קרב עז. "במהלך היממה האחרונה, הכובשים פתחו באש מכל סוגי הנשק הזמינים", אמר מושל המחוז סריי היידאי בטלגרם, והוסיף כי הכוחות האוקראינים נלחמים ברוסים על בית זיקוק לנפט בפאתי העיר. לוהנסק ודונייצק השכנה הם שני המחוזות המרכיבים את אזור דונבאס, שבו רוסיה מיקדה את המתקפה שלה מאז נסוגה מצפון אוקראינה ומהבירה קייב באביב.

בינתיים, ראש עיריית לבוב במערב אוקראינה, אנדריי סדובי, כינס ביום שבת יועצים אזרחיים וצבאיים כדי לדון "בעמדה המתלהמת" יותר ויותר של בלארוס השכנה, בעלת ברית רוסית הגובלת בצפון-מערב אוקראינה. הפגישה התקיימה כאשר אלכסנדר לוקשנקו, נשיא בלארוס, האשים את אוקראינה בשיגור מתקפת טילים כושלת נגד מתקנים צבאיים בלארוסים בסוף השבוע.

מלחמת אוקראינה רוסיה מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד