ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
רוצים נשיא אחר

ארה"ב: 71% לא מעוניינים שביידן ירוץ ב-2024

יותר משבעה מתוך 10 אמריקאים אומרים שהם לא רוצים שהנשיא ביידן יתמודד לכהונה שנייה, כך לפי סקר חדש. מבין קבוצות המשיבים המאמינים כי הנשיא לא צריך להתמודד, 45% אמרו כי ביידן לא צריך לרוץ שוב, כי הוא נשיא גרוע, כשליש מהנשאלים אמרו שהוא מבוגר מדי וכרבע אמרו כי זה זמן לשינוי

ארה"ב: 71% לא מעוניינים שביידן ירוץ ב-2024
סקר: אילוסטרציה צילום: Pixabay

סקר של חברת CAPS-Haris מטעם אוניברסיטת הרווארד מצא כי 71% מהאמריקאים לא רוצים לראות את ביידן מתמודד ב-2024, רק 29% אמרו כי הוא עליו להתמודד. מבין קבוצות המשיבים המאמינים שהנשיא לא צריך להתמודד, 45% אמרו כי ביידן לא צריך לרוץ בגלל שהוא נשיא גרוע, כשליש מהנשאלים אמרו שהוא מבוגר מדי וכרבע אמרו כי זה זמן לשינוי.

"ייתכן שהנשיא ביידן ירצה להתמודד שוב, אבל הבוחרים אומרים 'לא' לרעיון של קדנציה שנייה, תוך כדי התפקיד כנשיא. רק 30 אחוז מהדמוקרטים יצביעו עבורו בפריימריז לנשיאות דמוקרטית", אמר מארק פן, המנהל המשותף של חברת הסקרים CAPS-Haris Poll של אוניברסיטת הרווארד. אבל רוב הנשאלים,61 אחוז, אמרו גם שהנשיא לשעבר טראמפ לא צריך להתמודד על הבית הלבן בשנת 2024. 39 אחוז מהנשאלים אמרו שהנשיא לשעבר צריך להתמודד שוב.

מבין הנשאלים הסבורים שטראמפ לא צריך להתמודד שוב במרוץ הנשיאות הבא, 36 אחוז אמרו שטראמפ לא יציב, 33 אחוז אמרו כי הוא יחלק את המדינה ו-30 אחוז אמרו שהוא אחראי ל-6 בינואר 2021, שבו אספסוף מתומכי טראמפ פשט על הקפיטול במאמץ למנוע מהקונגרס לאשר את תוצאות הבחירות.

רוב הנשאלים אמרו שהם ישקלו מועמד עצמאי מתון אם ביידן וטראמפ יתמודדו זה מול זה ב-2024, כולל רוב הרפובליקנים והדמוקרטים שנשאלו, לעומת 40% שאמרו שלא ישקלו זאת.

הסקר גם מוכיח כי בעוד שטראמפ נחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר במפלגתו, ייתכן שהאמריקאים לא בהכרח יהיו שבויים לרעיון להצביע עבורו ב-2024. חלק מזה בא על רקע דיוני הוועדה של בית הנבחרים על המהומות ב-6 בינואר, שביקשו להראות כיצד הנשיא לשעבר ובעלי בריתו ניסו לגרום לפקידי מדינה ואחרים כמו סגן הנשיא לשעבר מייק פנס לבטל את תוצאות הבחירות ב-2020. הסקר נערך ב-28 וב-29 ביוני עם 1,308 מצביעים רשומים שנבדקו.

ג'ו ביידן בחירות בארה"ב סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד