י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מטריד מאד

חיפוש פשוט של תמונות בגוגל החרידה את משתמשי האינטרנט

גולש בטוויטר פרסם כי בחיפוש פשוט ל"קישוטי שולחן" באמצעות תמונות של גוגל, הוביל לתוכן נאצי מטריד. גולשים רבים זעמו על כך ונותרו מזועזעים מתמונות נאציות מטרידות שמופיעות בחיפוש פשוט בגוגל

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

הסופר ומשתמש הטוויטר ג'ייסון פרגין, פרסם בחשבון הטוויטר שלו, כי גילה שחיפוש בגוגל תמונות עם המונח התמים לכאורה "קישוט שולחן" מוביל לתוכן מטריד. למשתמשי גוגל שמחפשים את הביטוי הספציפי הזה מוצגות שורות של תמונות לא של קישוטי שולחן רגילים, אלא מזכרות נאציות. כך דווח אתר Liverpool Echo. ג'ייסון צייץ בטוויטר: "שאלה: עבור חיפוש תמונות בגוגל לחפש "קישוט שולחן" האם אתם מקבלים הרבה דברים נאציים בתור התוצאות המובילות?"

הציוץ זכה לעשרות אלפי שיתופים עם למעלה מ-17,000 אנשים שהגיבו לשאלתו של ג'ייסון כשהמשתמשים עצמם בדקו אם החיפוש התמים מספק את אותה תוצאה. משתמשי טוויטר רבים שהשיבו לציוץ אמרו כי הם חווים את אותן תוצאות ורואים מזכרות נאציות לאחר שפשוט כתבו בגוגל "קישוט שולחן". גם הניסיון שלנו בחיפוש התמונות תחת השם desk ornament הניב את אותם התמונות לאחר החיפוש התמים.

חלק מהדוגמאות

עם זאת, נראה שהתקלה הספציפית הזו של גוגל חוזרת לשנת 2016 כאשר משתמשי טוויטר פרסמו כיצד חיפוש אחר 'קישוטי שולחן' העלה את אותן תמונות מתועבות של מזכרות נאציות כאשר משתמשים דיווחו על אותה בעיה לפני שש שנים. כך דווח ה'דיילי מירור'. נראה שההשערה הסבירה ביותר היא חוסר סינון בתוצאות מנוע החיפוש או עקיפת האלגוריתם כדי להעלות את הוויזואליות הללו לראש הדירוג.

גולשים קראו לגולשים אחרים להודיע ​​לגוגל על ​​הבעיה מכיוון שלחברת הטכנולוגיה יש את היכולת להסיר תמונות וכן למשתמשים לסמן חששות שעלולים להיות להם. יש לציין כי גוגל מספקת טפסים לבקשה להסיר תמונה מתוצאות החיפוש ולדיווח על תוכן בלתי חוקי לכאורה. מנוע החיפוש מציין בתקנון כי תוכן פוגעני או מסית לשנאה הינו מוגבל או אסור, בהתאם לנסיבות.

 

נאצים מזכרות גוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד