ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לקראת גל תחלואה חדש

"חיים לצד הנגיף": רה"מ לפיד קיים התייעצות בעקבות התפרצות הקורונה

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הבריאות ניצן הורוביץ קיימו היום דיון והתייעצות בנושא תחלואת הקורונה בארץ | השר הורוביץ פנה לציבור: "אנו ממליצים, במיוחד לאוכלוסייה בסיכון, לעטות מסכות במקומות סגורים" | לפיד הנחה: "חיים לצד הנגיף - לצד היערכות ומוכנות"

"חיים לצד הנגיף": רה"מ לפיד קיים התייעצות בעקבות התפרצות הקורונה
יאיר לפיד צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (ראשון) הערכת מצב בנושא הקורונה וגל התחלואה הנוכחי, יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ. "אנחנו נמצאים לקראת שיא עונת התיירות העולמית בכל שדות התעופה, גם בארץ. תהיה לכך השפעה על מהירות ההתפשטות. מבחינה זו, שימור רמת המוכנות הוא קריטי - אנחנו נשארים עם היד על הדופק" אמר לפיד בפתח הדיון וביקש להוסיף, "אני מודה בהזדמנות הזאת למשרד הבריאות על שהפכתם למערכת משוכללת".

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בדיון: "פעלנו בהצלחה גדולה בשנה האחרונה, ונמשיך להוביל מדיניות שקולה ואחראית: לתת את כל הכלים לשמירה על הבריאות, תוך שמירה על שגרת חיים מלאה.

אנחנו רואים כעת עליה חוזרת בתחלואה. אנחנו לא מורידים את האצבע מהדופק ושומרים על דריכות כל העת. כדי שנוכל להמשיך לשמור על שיגרה מלאה, אני קורא לציבור לנהוג באחריות, להיבדק, לשמור על כללי הבידוד למי שצריך. אנו ממליצים, במיוחד לאוכלוסייה בסיכון, לעטות מסכות במקומות סגורים".

בדיון הוצג לראש הממשלה סטטוס התחלואה בגל הנוכחי, שגרת ניהול החיים במדינה לצד המגיפה, מדיניות בדיקות ובידודים, וכן מגמות התחלואה בעתיד הקרוב.

המלצות מומחי משרד הבריאות לראש הממשלה ושר הבריאות:

  • מעקב וניהול הקורונה בהתאם לעלייה בתחלואה.
  • המשך שימור המערכים תחת עיקרון 'המוכנות הדינמית' (הפעלה ותגבור בהתאם להערכות המצב).
  • המשך שימור מלאי תרופות ורכש בהתאם להמלצות משרד הבריאות.

בדיון השתתפו ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, מנכ"לית משרד רה"מ, נעמה שולץ, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, הממונה על הקורונה במשרד הביטחון, תא"ל (במיל׳) משה אדרי, המשנה לראש המל"ל, איתן בן דוד וגורמי מקצוע נוספים.

חולי קורונה יאיר לפיד משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד