י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הרגלים נטולי סיכונים

"רגע, שמתי היום את הילד במעון?"

"לא הצלחתי לעבוד מהפחד ששכחתי ילד ברכב עד שהחלטתי להתמודד מולו" • אמא לילד מספרת על הקושי המלווה אותה בכל יום בדומה להורים רבים בנוגע לשכחת הילד ברכב, עד לתהליך עבודה עצמית שפתר הכל • בנוסף, כך תצרו הרגלים נכונים בשימוש ברכב

"רגע, שמתי היום את הילד במעון?"
ילד באוטו צילום: FREEPIK

חברה טובה שלי לומדת טיפול בחרדות בשיטת CBT. בכל פעם שדיברתי איתה היא שאלה אותי אם אכפת לי שהיא תעשה לי טיפול בחינם, "רק בשביל התרגול", היא הרגיעה. אבל אני לא אחת שמאמינה בדברים האלה, לא רוצה להכניס ראש בריא למיטה חולה, בשביל מה? אם אני אחפש צרות אני הרי אמצא. חוץ מזה, חשבתי שהיא רק מחפשת מתנדבת ראשונה שתסכים לקפוץ למים. היא כנראה הבינה את זה, כי יום אחד היא אמרה לי שאני היחידה שהיא שהיא מציעה לה את זה. היא אמרה את זה ושתקה, השאירה בינינו את ההתמודדות הזו שאני ניסיתי להסתיר מאז שחזרתי לעבוד.

סיפרתי לה שאני לא מרוכזת בעבודה ושקשה לי להירדם בלילה רק מהמחשבה על היום שמחכה לי. סיפרתי על האותיות במחשב שהופכות לצורות חסרות משמעות, סיפרתי על הקפה שמתקרר עוד לפני שלגמתי לגימה אחת, סיפרתי שאני לא מצליחה לאכול במהלך היום, וסיפרתי ששיקרתי למנהלת ואמרתי שאני חולה רק כדי לקחת אוטובוס לחנייה של תחנת הרכבת ולוודא שלא שכחתי את הילד שלי באוטו. לא היו לי פנים לחזור אחר כך לעבודה. סיפרתי שבשבוע הראשון התקשרתי לגננת בכל בוקר כדי לשאול אותה מה שלום הילד, לא רציתי שהיא תדע שאני רק רוצה לוודא שהבאתי אותו למעון ושלא שכחתי אותו באוטו, אבל כששמעתי שהסבלנות שלה פוקעת אז הפסקתי לעשות את זה. פחדתי.

הופתעתי מהטיפול. החברה שלי עזרה לי להגיע לשורש העניין, אני חרדה ואני לא נותנת למציאות או לעבודות לבלבל אותי. אני יודעת שהורדתי את הילד שלי במעון, אני יודעת שמסרתי אותו לגננת, אבל אני אף פעם לא בטוחה במאה אחוז. אז מה אני עושה?

אני שמה את התיק שלי במושב האחורי, אני מתקשרת לבעלי בכניסה לגן, נותנת לו לשמוע את התינוק המתוק שלנו אומר לו שלום בשפה שאנחנו עוד לא מבינים. חוץ מזה, יש לי כרית עם חיישן ששולח לי התראה לטלפון אם התרחקתי מהרכב ושהשארתי חלילה את הילד במכונית. אבל יותר מהכל, אני הופכת את זמן הנסיעה בבוקר לזמן שלי ושל הילד שלי, אנחנו מדברים כל הדרך.

את 'נוהל הבוקר' שבניתי לעצמי, לא הייתי מסוגלת לעשות עד שהתחלתי להתייחס לפחד משכיחת ילד ברכב במקום להדחיק אותו. היום אני מתמודדת עם הפחד הזה, יש לי תוכנית פעולה, ואני מוציאה אותה לפועל בכל יום מחדש. היא נותנת לי תחושת שליטה, מעוררת בי ביטחון שהיה כל כך חסר לי, עוזרת לי להעביר את הפחד מקופסת החרדה לקופסא פשוטה יותר, של זהירות, ועוזרת לי להיות הרבה יותר רגועה, מה אני אומרת רגועה, מתפקדת.

בכל הנוגע לאחזקת רכב וההתנהלות שלנו איתו, רצוי שנבנה לנו הרגלים נטולי סיכון. זה מרגיע, זה פותר חששות רבים וחשוב מכל - זה מציל חיים.

מחדשים ביטוח רכב? אל תפספסו את ההטבות של 'נכונים'>>>  

נכונים ביטוח רכב שכחת ילדים ברכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד