ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הקרב על המחוז יימשך

רוסיה טוענת: כבשנו את העיר האחרונה בלוהנסק

מוסקבה טוענת כי כבשה את העיר ליסיצ'נסק, נקודת האחיזה האחרונה שנותרה במחוז לוהנסק באוקראינה, והעניקה לכוחותיה שליטה על אזור דונבאס המזרחי. רוסיה הפנתה את תשומת לבה לאזור לאחר שכוחותיה לא הצליחו להשתלט על הבירה קייב בימים הראשונים של הפלישה שפתח פוטין ב-24 בפברואר

רוסיה טוענת: כבשנו את העיר האחרונה בלוהנסק
שריפה כתוצאה מהפגזה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, הודיע ​​לנשיא ולדימיר פוטין כי חיילים רוסים שנעזרו באנשי מיליציה בדלנית "קבעו שליטה מלאה על העיר ליסיצ'נסק", נכתב בהצהרה של משרד ההגנה הרוסי. "נפילת ליסיצ'נסק משלימה את שחרור הרפובליקה העממית לוהנסק", נאמר בהצהרה.

דובר משרד ההגנה של אוקראינה אמר מנגד כי הקרב על לוהנסק יימשך, והצביע על כך ש"ערים גדולות אחרות באזור דונבאס, בפרט באזור דונייצק" עדיין בשליטה של ​​הכוחות האוקראינים. "אלה ערים שבמשך היומיים האחרונים היו מטרות להתקפות טילים קשות, הפגזות ארטילריות, אבל הקרב על הדונבאס עדיין לא הסתיים", אמר דובר משרד ההגנה יורי סאק לתקשורת.

הוא אמר כי תמיכה צבאית שמספקת בעלות בריתה המערביות תעזור להפוך את הגל ו"תאפשר לנו לשחרר את אדמותינו".

לוהנסק יחד עם דונייצק מרכיבים את אזור דונבאס במזרח אוקראינה, אזור שחווה סכסוך מתמשך מאז שרוסיה סיפחה באופן בלתי חוקי את קרים ב-2014 ותמכה בקבוצות מיליציות בדלניות הנלחמות בממשלה. רוסיה הפנתה את תשומת לבה לאזור לאחר שכוחותיה לא הצליחו להשתלט על הבירה קייב בימים הראשונים של הפלישה שפתח פוטין ב-24 בפברואר.

בתוך כך, ראש העיר הגולה של מליטופול טען כי חיילים אוקראינים ירו על בסיס לוגיסטיקה של צבא רוסיה בעיר: "היו יותר מ-30 תקיפות על בסיס צבאי אחד", אמר ראש העיר מליטופול איוון פדורוב שעזב את העיר לפני שהרוסים הגיעו, ולמעשה לא מנהל את העיר אחרי שהיא נכבשה. העיר כיום בשליטת רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה לוהנסק בדלנים רוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד