ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"אש גיהנום"

בריטניה שיגרה טילים לעבר יחידת דאעש בעיראק

מל"ט של חיל האוויר הבריטי שיגר טילים לעבר טרוריסטים של דאעש שניסו להקים מאורה חדשה בעיראק. מטוס הריפר הבלתי מאויש שיחרר מטח של טילי "אש גיהנום" לאחר שכוחות הביטחון העיראקים הבחינו ביחידה של המדינה האסלאמית המנסה להקים מחדש נוכחות באזור מצפון לתכרית

בריטניה שיגרה טילים לעבר יחידת דאעש בעיראק
מל"ט HERON MK II צילום: התעשייה האווירית

חיל האוויר המלכותי הבריטי פוצץ מאורה של דאעש בטילי "גיהנום" (Hellfire) בזמן שהחמושים ביקשו לבסס דריסת רגל חדשה בעיראק. בתקיפה היו מעורבים גם מטוסי קרב נוספים מברית הכוחות המערביים שנלחמים בדאעש. משרד הביטחון הודיע כי הם חיכו ל"הזדמנות המתאימה" כשהטרוריסטים נחשפו בשטח פתוח הרחק מאזרחים, ואז ביצע המל"ט תקיפה מוצלחת לצד מטוסי הקואליציה האחרים".

ה'דיילי מירור' מדווח, כי המחבלים חוסלו לפני שהם יכלו להוות איום פעיל על העם העיראקי. המל"ט ריפר מנוהל מרחוק על ידי צוות של שלושה אנשים שיכול להתבסס במרחק של אלפי קילומטרים משם. כשהוא חמוש בארבעה טילים הוא יכול להישאר מוטס בגובה 30,000 רגל במשך יותר מ-12 שעות, לאסוף מודיעין ולירות לעבר אויבים. התקיפה ב-14 ביוני, שנחשפה זה עתה, הגיעה בזמן שקיצוני דאעש ניסו לחזור למעוזים לשעבר של הח'ליפות שלהם ברחבי עיראק וסוריה.

הדיווח מגיע לאחר ששני בני אדם נהרגו וארבעה נפצעו אתמול לאחר שג'יהאדיסטים הטמינו מטעני דרכים בשני מקומות בצפון ומרכז עיראק. על רקע הדברים הללו, באפגניסטן התקפות דאעש גברו מאז שהטליבאן תפס את השליטה בעקבות עזיבתה של אמריקה. בהתקפה של קבוצת דאעש בחודש שעבר נהרגו שני אנשים ונאמר כי היא "נקמה" על עלבונות שהשמיעו חברי מפלגת השלטון בהודו נגד הנביא מוחמד.

עיראק דאעש בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד