י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קידוש השם

הקהילה היהודית בקייב תרמה מזגנים לבית חולים צבאי

הקהילה היהודית בקייב, בהנהגת הרב משה אסמן, וקרן הצדקה "השקעות באוקראינה" תרמו 22 מזגנים לבית החולים הצבאי, כך הודיע ​​הרב אסמן, הקהילה היהודית גם סייעה לפנות פצועים מצ'רניהיב לבתי חולים, סיפקה לעיר ניקולייב מטהרי מים, סייעה בניקוי הריסות בניז'ין

הקהילה היהודית בקייב תרמה מזגנים לבית חולים צבאי
המזגנים שנתרמו צילום: באדיבות המצלם

הרב משה ראובן אסמן, שליח חב"ד הראשי בקייב, ורבה הראשי של אוקראינה, מסייע לאוקראינה ללא הרף, ופועל עם שרים פוליטיקאים וחברי כנסת ישראלים לשלוח סיוע הומניטרי, בנוסף, הקהילה היהודית של הרב אסמן תרמה סיוע הומניטרי לפליטים רבים, הקהילה סייעה לפנות פצועים מצ'רניהיב לבתי חולים, סיפקה לעיר ניקולייב מטהרי מים, סייעה בניקוי הריסות בניז'ין, השיקה מרפאה ניידת בחינם בקייב.

בנוסף בימים האחרונים הקהילה היהודית הדתית בקייב, בהנהגתו של הרב משה אסמן, וקרן הצדקה "השקעות באוקראינה" תרמו 22 מזגנים לבית החולים הצבאי. הרב משה ראובן אזמן קיבל לאחרונה תעודת כבוד מהמועצה הארצית לשידורי טלוויזיה ורדיו על הסיוע.


הרב אסמן וקצין אוקראיני עם המזגנים שנתרמו

גם לאחר מתקפת טילים על מרכז הקניות בקרמנצ'וג, בו היו כ-1,000 איש, הציעה הקהילה היהודית של קרמנצ'וג את עזרתה לרשויות העיר. "זו טרגדיה ענקית, זהו מרכז קניות עמוס מאוד, ליד תחנת הרכבת, קרמנצ'וק הייתה עיר בטוחה יחסית" אמר שליח חב"ד בעיר הרב שלמה סלמון.

מרכז הקהילה היהודית נמצא ברדיוס של 2 קילומטרים ממרכז הקניות, הקהילה בפעילות כל הזמן מאז תחילת הפלישה הרוסית לשטחה של אוקראינה, והתקיימו בה תפילות ושיעורי תורה קבועים. לאחר המקרה התקשרו הרב וצוותו לבני הקהילה כדי לברר אם מישהו מהם נפגע במרכז מסחרי זה. 19 בני אדם נהרגו, ו-62 בני אדם נפצעו, אך מהקהילה היהודית אף אחד לא נפגע.

מלחמת אוקראינה רוסיה מזגנים הרב משה אסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד