ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אחוז החסימה מאיים על 4 מפלגות

לקראת תבוסה לבלוק הימין? סקר נוסף: נתניהו מתרחק מה-61

סקר שני ברציפות מאז קיבלה איילת שקד לידיה את הנהגת 'ימינה', מעריך כי בנימין נתניהו תלוי בה לשם הקמת ממשלה בראשותו | בסקר הנוכחי שקד מרחפת מעל אחוז החסימה באופן די מסוכן, שעשוי להשאיר שוב את נתניהו ללא 61 | וגם, האם איזנקוט משנה את המפה

לקראת תבוסה לבלוק הימין? סקר נוסף: נתניהו מתרחק מה-61
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יאיר לפיד הגשים את חלומו מיומו הראשון בפוליטיקה והפך ביום שישי לראש הממשלה ה-14, קודמו בתפקיד נפתלי בנט הכריז שלא יתמודד בבחירות והעביר את ראשות 'ימינה' לידיה של איילת שקד שמתכוונת לרוץ בבחירות אלה ועשויה להסתכן ולהתבזות עוד יותר כאשר תסיים כמו בבחירות 2019 א' כשנותרה יחד עם נפתלי בנט מחוץ לכנסת, כאשר השניים רצו עם מפלגה חדשה בשם 'הימין החדש'.

לפי סקר מנדטים שערך מכון קנטאר בהנהלת דודי חסיד עבור 'כאן חדשות', לו הבחירות היו נערכות היום, הרי שבנימין נתניהו בסבירות גבוהה היה מרכיב את הממשלה. מפלגת 'הליכוד' היתה זוכה ב-34 מושבים, לעומת 30 כיום, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד 21 מושבים, לעומת 17 כיום, המפלגה השלישית בגדולה היא הציונות הדתית של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' שמשיגה 10 מקומות בכנסת הבאה, לעומת 6 כיום.

את התואר המפלגה הרביעית בגודלה בכנסת ה-25, לפי הסקר, חולקות שתי מפלגות - ש"ס בראשות אריה דרעי ו'כחול לבן' בראשות בני גנץ שמשיגות כל אחת 8 מושבים. אחריהן נמצאת 'יהדות התורה' שעדיין לא ברור מי יעמוד בראשה משה גפני או יצחק גולדקנופף שמשיגה בכל מצב את 7 המושבים שלה וזאת למרות הגידול הטבעי ממערכת בחירות לחברתה.

צילום: דוד כהן, פלאש 90.

'הרשימה המשותפת' משיגה לפי הסקר שפורסם הערב ב'כאן 11' - 6 מקומות, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן משיגה 5 מושבים לעומת 7 בכנסת הנוכחית, גם מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי נחלשת מ-7 בכנסת הנוכחית ל-5 מושבים בסקר. בתחתית נמצאות ארבע מפלגות שמרחפות מעל אחוז החסימה והן: 'מרצ' של ניצן הורוביץ, 'תקווה חדשה' של גדעון סער, רע"מ של מנסור עבאס ו'ימינה' בהנהגתה החדשה של איילת שקד שמוערכות כל אחת ב-4 מושבים בכנסת הבאה. עבור כולן מדובר בהתרסקות משמעותית מכוחן הנוכחי.

תוצאות הגושים

לפי הסקר, נתניהו אכן מקים ממשלה של 63 במידה ואיילת שקד עוברת את אחוז החסימה בוודאות וגם ממליצה עליו אצל נשיא המדינה להרכבת הממשלה הבאה. אולם בליכוד ממשיכים לנהוג בחשדנות כלפיה כמי שהיתה ה'אדריכלית' להקמת ממשלת בנט-לפיד-רע"מ. הגוש השני, מלבד שקד - משיג 51 מנדטים, כשבתווך 'הרשימה המשותפת' עם 6 מנדטים. 

איך משפיע הרמטכ"ל איזנקוט על התוצאה? 

בסקר 'כאן חדשות' נשאלו המשיבים גם על אפשרות שבה הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט ישמש כמספר 2 במפלגת 'יש עתיד' של יאיר לפיד ולצד זאת מתבצע איחוד של כחול-לבן, תקווה חדשה ומתן כהנא. בתרחיש שכזה מתחזקת 'יש עתיד' במנדט נוסף ומגיעה ל-22 מנדטים, מפלגת גנץ-סער-כהנא זוכה ל-13 מנדטים, ואילו 'הליכוד' נחלש במנדט ויורד מ-34 ל-33 מנדטים. כאשר בשאר המפלגות לא מתחולל שינוי בתמונת המנדטים.

שוקל את צעדיו. גדי איזנקוט. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90.

איזו ממשלה הכי רצויה?

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו יכול לחייך לפחות לנוכח התוצאה כי 45% מכלל המשיבים לסקר השיבו כי הם בעד ממשלה בראשותו. 26% מהם השיבו כי הם בעד ממשלת ימין-חרדים בראשות ראש הממשלה לשעבר נתניהו, 19% דווקא בעד ממשלת אחדות.

37% מהמשיבים תומכים בממשלה בראשות יאיר לפיד. 21% מהם בעד ממשלת אחדות, ו-16% מהם בעד ממשלת מרכז שמאל.

מהו הנושא הבוער ביותר לישראלים בבחירות הללו?

סקר 'כאן חדשות' בדק גם כן מה הוא הנושא הבוער למצביע הישראלי בבחירות אלה, ובכן במקום הראשון בפער רב עומד נושא הטיפול ביוקר המחייה עם 44%. לצד זאת, 15% מסרו כי הנושא החשוב ביותר עבורם הוא יושרה אישית וטוהר מידות, 14% טענו כי דווקא הנושא הביטחוני עומד בראש סדר העדיפויות שלהם, בעוד 11% השיבו כי דת ומדינה היא הנושא החשוב להם ביותר.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 איילת שקד בנימין נתניהו ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד