י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ייאלץ להכריע בקרוב

נחשף: כאב הראש שמציב ממשל ביידן ליאיר לפיד

במערכת הביטחון גיבשו בימים האחרונים חבילת צעדי מחווה כלפי הרשות הפלסטינית לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לאחר שבממשלו העבירו את העניין כדרישה. בעקבות כך, בישראל העבירו כמה דרישות משלהם ובקרוב ראש הממשלה לפיד יכריע בעניין 

נחשף: כאב הראש שמציב ממשל ביידן ליאיר לפיד
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בישראל נערכים לביקורו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, והערב (ראשון) נחשף כי נערכים להענקת חבילת מחוות לרשות הפלסטינית לבקשת הממשל הארה"ב.

לפי הדיווח של מוריה אסרף וולברג ב'חדשות 13', במערכת הביטחון גיבשו בימים האחרונים חבילת צעדי מחווה כלפי הרשות הפלסטינית, שכוללת שני צעדים מרכזיים, זאת לאחר דרישה מצד ממשלו של ביידן.

המחווה הראשונה היא בדמות הצהרה ישראלית שהיא מחויבת לקדם במהירות את הרשות הפלסטינית לטכנולוגיה סלולרית מתקדמת G4, טכנולוגיה סטנדרטית בכל המערב, אך הרשות עוד תקועה מאחור.

הצעד השני הוא לאפשר נוכחות פלסטינית סמלית במעבר אלנבי. לדרג המדיני יוצגו בקרוב שלוש חלופות שונות בעניין הזה. זו סוגיה יותר רגישה ויש לה השלכות שמגבירות את המשילות של אבו מאזן ובישראל רוצים לתת לו את המחווה הזאת.

מנגד, ישראל הציגה דרישות, בהן קבלת הקליע שהרג את העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין, ועצירת הפנייה להאג בנושא מות העיתונאית והגברת פעילות מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בשטחי A ו-B.

בימים הקרובים ייאלץ ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד להכריע בסוגיה הזאת. מלשכתו נמסר כי הנושא בעבודת מטה וטרם התקבלו החלטות. מטעם לשכת שר הביטחון נמסר: "שר הביטחון תומך בצעדים לחיזוק הרשות הפלסטינית ולהחלשת החמאס, ולצד זאת יש לו דרישות גם מהרשות הפלסטינית. הסוגיה תנוהל בפורומים המתאימים".

הרשות הפלסטינית ג'ו ביידן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד