א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"בקשה פרסונלית"

מתיחות בין ראשי הממשלה: בנט ביקש, לפיד סירב

ראש הממשלה היוצא ביקש לשנות את הקריטריונים בכדי לקבל תנאי פרישה של ראש ממשלה לשעבר מחשש שהכנסת הבאה לא תכיר בתקופת כהונתו הנוכחית | לפיד בלם את הבקשה והבהיר שלא יתמוך בה מכיוון שמדובר בבקשה פרסונלית והסירוב יצר מתיחות בין הלשכות

מתיחות בין ראשי הממשלה: בנט ביקש, לפיד סירב
יאיר לפיד / נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול, עם צאת השבת הודה ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד בנאומו הראשון לראש הממשלה היוצא נפתלי בנט. "אני רוצה בפתח דבריי להודות לראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל, נפתלי בנט, על הגינות וחברות, על כך שהוביל ממשלה בשנה האחרונה להישגים כלכליים וביטחוניים שלא נראו פה שנים", אמר. "תודה מיוחדת לעובדה שאזרחי ישראל רואים השבוע העברת תפקיד מסודרת בין אנשים שמקיימים הסכמים".

אלא שכתבת 'חדשות 12' דפנה ליאל חשפה הערב (ראשון) כי בין השניים שוררת מתיחות לא פשוטה לאחר שרה״מ החליפי בנט שלא זכאי ע"פ חוק לקבל תנאים של ראש ממשלה לשעבר רצה לבקש מהכנסת את התנאים הכוללים רכב עם נהג צמוד, צוות עם שני עובדים, תקציב שנתי להפעלת לשכה ומשרד בשטח של עד 170 מטר.

בנט תכנן לפנות לוועדת הכספים של הכנסת ולבקש את שינוי הקריטריונים לקבלת תנאי פרישה של ראש ממשלה מ-18 ל-12 חודשים, המהלך של בנט מגיע מהחשש שהכנסת הבאה לא תכיר בתקופת הכהונה שלו כראש ממשלה חלופי. המכתב כבר נוסח, אולם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד, בלם את הבקשה והבהיר שלא יתמוך בה, טען כי מדובר בבקשה פרסונלית שתכתים גם אותו, על פי הדיווח של ליאל הסירוב יצר מתיחות בין הלשכות.

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט הגיב לדיווח ומסר: "בנט משמש כראש ממשלה חליפי עד להקמת ממשלה חדשה. מתוקף תפקידו כרה״מ חליפי זכאי ללשכה ואין לו צורך בתקנים נוספים, לכן גם לא ביקש דבר מאף אחד. המכתב המתואר מעולם לא נשלח כי לא היה בכך צורך".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "היחסים טובים והשניים עובדים יחד". 

נפתלי בנט יאיר לפיד בחירות לכנסת ה-25 לשכת ראש הממשלה ראש ממשלה חליפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד