ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תיעוד מסכם

בלונדון ואנטוורפן: מסע חיזוק מיוחד בקהילות גור באירופה

הרה"צ רבי נחמיה אלתר, בנו של האדמו"ר מגור, ערך מסע חיזוק ייחודי בקהילות החסידות באירופה • האדמו"ר מפשעווארסק נועד עם הרה"צ והתעניין ממושכות בשיטת הלימוד לידיעת התורה "מזומנים" • השיחה המלאה

בלונדון ואנטוורפן: מסע חיזוק מיוחד בקהילות גור באירופה
הרה"צ רבי נחמיה אלתר באירופה צילום: באדיבות המצלם

ביקור חיזוק מיוחד בקהילות חסידות גור באירופה ערך בשבוע האחרון בנו של הרבי מגור, הרה"צ רבי נחמיה אלתר, ראש ישיבת "האחים חנצינסקי" באשדוד, במהלכם ביקר באנגליה ובלגיה וערך מעמדי קודש לצד ביקורים אצל האדמו"רים ורבני הקהילות היהודיות בלונדון ואנטוורפן.

ראשיתו של הביקור בעיר לונדון, לשם הגיע לשמחת הנישואין אצל משב"ק האדמו"ר מגור הרב רפאל רכניצר ואצל הנגיד רבי אלימלך שיף.

בלונדון התכנסו חסידי גור מאנגליה לתפילת שחרית ומוסף של ראש חודש עם האורח הנכבד ולאחר מכן נערך מעמד חלוקת תעודות "כולנו יודעים את התורה" עבור בחורי הישיבה המצטיינים. מעמד ענק לכבודה של תורה בהנחת אבן הפינה לתלמוד תורה דחסידי גור בלונדון נערך בראשות האורח בהשתתפות ילדי החסידות וקהל רב.

משם המשיך הרה"צ לבלגיה, שם התקבל בנמל התעופה על ידי הנגיד הרבני רבי חיים פלוטשעניק ובנו הרב דוד פלוטשעניק. עוד לפני השבת נערך ביקור רב רושם אצל גאב"ד אנטוורפן הגר"א שיף, שאף הגיע לתפילות הבוקר בשבת להתפלל עם האורח לכבוד בית גור ונשא דברים אחרי התפילה בקידוש לכבוד שבת לפני הייארצייט של הרבי ה"לב שמחה" במהלכו הזמין את הרה"צ לשאת דברים בפני הקהל. תושבי אנטוורפן מציינים כי מדובר במאורע חריג מאוד שהגאב"ד יצא להתפלל במקום אחר ולא בבית מדרשו.

ההתרגשות לקראת השבת הייתה בשיאה ולבקשת החסידים סודר מקום לכלל חסידי גור בשטיבל המרכזי של חסידות גור בעיר, כך יכלו כולם להתפלל במחיצת הרה"צ מגור. את סעודות השבת ערך בבית הנגיד רבי חיים פלוטשעניק, הסעודות נמשכו זמן רב ובמהלכם עלו רבים מתושבי העיר, מבוגרים וצעירים, לשמוע את האורח שהרחיב בסעודות בדברי תורה, בפרט על רקע הייארצייט של סבו, הרבי ה"לב שמחה" שיחול השבוע.

בסעודה שלישית, אחר שבשעות אחה"צ ישבו חסידי גור, בעלי בתים ובחורים, ילדים ואברכים צעירים, ושיננו "מזומנים" בעל פה את הש"ס, נשא דברים הרה"צ בחשיבות שמירת הדיבור והרגישות לזולת ועוד, כאשר לפני נאומו נשא דברים הגאון רבי אליהו אפטרגוט שהזמין את הרה"צ לשאת את משא הקודש.

במוצאי שבת, לאחר הבדלה, נערך ביקור רב רושם במעונו של האדמו"ר מפשעווארסק. במהלך הביקור הועלו סיפורי צדיקים על צדיקי בית גור ה"שפת אמת", ה"אמרי אמת" ועוד. הרבי מפשעווארסק התעניין ממושכות על שיטת הלימוד לידיעת התורה "מזומנים" שייסד הרבי מגור. הרבי שאל בשלום הרבי ובני הבית וסיפר להרה"צ כי הוא מתעניין בשלומם כל העת ושיגר פריסת שלום חמה. בסיום הביקור ליווה האדמו"ר מפשעווארסק את הרה"צ עד לרחוב מחוץ הבית ושם נפרדו לשלום.

חסידות גור לונדון אנטוורפן הרבי מפשעווארסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד