כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כתב אישום נגד ערבי שדקר יהודים בירושלים

ערבי, תושב סילואן בירושלים, נעצר בחשד שדקר שני יהודים בי"ז אב - אחד מהם צעיר חרדי • דקר ערבי בשער שכם • הוגש נגדו כתב אישום • הערכה: הרקע אינו לאומני

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



היום (ב) הותר לפרסום כי בלשי וחוקרי מפלג המיעוטים ביחידה המרכזית, בשיתוף שוטרי תחנת שלם, עצרו ערבי בן 31 תושב סילואן החשוד בדקירת גבר יהודי בגן בלומפילד, בניסיון דקירה של צעיר חרדי סמוך לעיר העתיקה, ובדקירה של צעיר ערבי בשער שכם.

החשוד, שנעצר לאחר שלושת האירועים שאירעו ברצף, קשר עצמו אליהם, אך אינו מודה בהם.

במשטרה מעריכים כי הרקע לדקירות אינו לאומני.

מחקירת הפרשה עולה כי בתאריך י"ז אב נכנס יהודי דתי, בשנות החמישים לחייו, תושב העיר, לשירותים הציבוריים בגן בלומפילד, כשלפתע התנפל עליו החשוד בסכין שלופה ודקר אותו מספר פעמים.

לאחר הדקירה נמלט החשוד לכיוון העיר העתיקה. בדרכו פגש בצעיר חרדי שישב על ספסל וניסה לדקור גם אותו. החרדי התנגד ובין השניים התפתח מאבק. החרדי נטל אבן מן הקרקע, השליך אותה לעבר החשוד ונמלט.

עוד בנושא:
פיגוע דקירה בירושלים: גבר בן 52 פצוע קשה

משהגיע לשער שכם, פרצה קטטה בינו לבין צעיר ערבי אחר. החשוד דקר את הצעיר הערבי ושוטרים מתחנת שלם, שהוזעקו למקום, עצרו את החשוד.

החשוד נלקח לחקירה ובמהלך חקירתו התעורר חשד, על פי תיאור שמסרו שני היהודים ותיאורה של הסכין ששלף לעברם, כי מדובר באותו חשוד שדקר את הצעיר הערבי בשער שכם. החשוד הועבר לחקירה במפלג המיעוטים שביחידה המרכזית להמשך חקירה ובתום חקירה מאומצת קשר כאמור את עצמו לאירועים.

לחשוד נעשה מסדר זיהוי והוא זוהה על ידי השניים. על בגדי החשוד נמצאו כתמי דם ובבדיקת כתמי דם אלו, הוברר כי אלו כתמי הדם של הגבר היהודי שנדקר בשירותים הציבוריים.

שני חתכים ארוכים בגבו וחתך בידו

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד בני ליבסקינד, הגישה היום לבית משפט המחוזי בי-ם כתב אישום נגד סאמר תלחמי, תושב תל אביב (- שם מתגוררת אמו. החשוד מתגורר במזרח ירושלים) בן 31, בגין פציעה בנסיבות מחמירות, חבלה בכוונה מחמירה וניסיון פציעה בנסיבות מחמירות. הנאשם דקר שני תושבי ירושלים וניסה לדקור תושב נוסף.

על פי כתב האישום, ב-24.7.13 ניגש הנאשם למתלונן שישב על ספסל בגן בלומפילד בירושלים, כשבידו סכין יפנית, אותה החזיק כשהיא מוסתרת מאחורי גבו.

הנאשם פתח את הסכין וניסה לדקור את המתלונן. כאשר שמע את פתיחת הסכין, התרומם המתלונן לעבר הנאשם כדי למנוע ממנו מלדקור אותו.

הנאשם ניסה לדקור את המתלונן, אשר נאבק בו והפיל אותו ארצה, וכך מנע ממנו מלדקור אותו. לאחר מכן, התרומם הנאשם כשהסכין בידו ואז יידה המתלונן אבן לעבר הנאשם שנמלט מהמקום.

סמוך לאחר מכן, ניגש הנאשם למתלונן נוסף ששהה בשירותים הציבוריים שבגן כאשר הסכין בידו ושאל אותו מדוע הוא מטיל את מימיו שם. מיד אחר כך, דקר הנאשם את המתלונן דקירה אחת בחזהו.

המתלונן ניסה להימלט והנאשם חתך אותו באמצעות הסכין שני חתכים ארוכים בגבו וחתך בידו.

כתוצאה ממעשי הנאשם, נגרמו למתלונן פצע דקירה עמוק בבית החזה, חתך ארוך ועמוק בגב וחתך עם קרע בגיד יד שמאל והוא הובהל לבית החולים, שם טופל ואושפז למשך 6 ימים.

בהמשך, עזב הנאשם את הגן לכיוון העיר העתיקה בירושלים. סמוך לשעה 16:30, באזור שער שכם, ניגש הנאשם למתלונן שלישי והחל לצעוק לעברו ולקלל אותו. המתלונן שאל אותו מדוע הוא מקלל אותו.

בתגובה הוציא הנאשם את הסכין שהייתה ברשותו, תקף את המתלונן וחתך אותו בגבו שני חתכים ארוכים באמצעותה.

כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן שני חתכים ארוכים בגבו והוא הובהל לבית החולים.
ערבי חשוד דקירת נעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד