י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עתיד שחור • 78% לא סומכים על לפיד כשר האוצר

סקר ערוץ הכנסת: 13 מנדטים בלבד ליש עתיד, בנט מזנק ל-17 ומשתווה לעבודה • רק 12% רואים ביאיר לפיד מועמד ראוי לראשות הממשלה • וכמה מקבלות החרדיות?

לפיד. צילום: פלאש 90
לפיד. צילום: פלאש 90

יש עתיד ממשיכה להתדרדר, במקביל להתרסקות אישית של מעמדו של יו"ר הסיעה - שר האוצר יאיר לפיד, כך עולה מסקר שמפרסם היום (ב) ערוץ הכנסת, ואשר נערך על ידי 'פאנלס פוליטיקס' בקרב כ-500 משתתפים.

על פי הנתונים, 78% מהציבור אינם סומכים על יאיר לפיד כשר אוצר, לעומת 20% בלבד הסומכים עליו. 53% קבעו כי לפיד תיפקד גרוע בפרשת מינוי הנגיד, 33% נתנו לו ציון בינוני, 8% סברו שהוא תפקד טוב, ואילו אחוז בודד סבר שתפקודו היה 'טוב מאוד'.

82% סברו כי לפיד אינו מתאים להיות ראש ממשלה, לעומת 12% החושבים כי הוא מתאים. 65% תקפו גם את העונש שהטיל לפיד על חברת הכנסת עדי קול מסיעתו, שנמנעה בהצבעה על חוק המשילות, לעומת 24% בלבד שגיבו את ההחלטה. למרות מאמציו לנגח את הציבור החרדי, קבעו 54% כי לפיד אינו ממלא את הבטחותיו לבוחרים, לעומת 46% סברו כי הוא עומד במילתו.

אך הנתון החשוב ביותר הוא מספר המנדטים אילו היו הבחירות מתקיימות היום: בעוד הליכוד זוכה ל-30 בלבד, העבודה והבית היהודי ניצבות על 17 כל אחת, יש עתיד יורדת ל-13, ש"ס ומר"צ מקבלות כל אחת 10, יהדות התורה 6, התנועה, חד"ש ורע"מ-תע"ל - 4, בל"ד מקבלת 3 ואילו קדימה זוכה ב-2 מנדטים.
לפיד סקר יש עתיד העבודה הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד