ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ללא פרוטקציות

בתו של נשיא איראן לשעבר הואשמה בתעמולה ו'חילול השם'

פאיזה האשמי, בתו של נשיא איראן לשעבר הועמדה לדין על כך שאמרה כי הדרישה להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור של ארה"ב פוגעת באינטרסים של טהראן, היא העירה הערות לגבי חדיג'ה, אשתו של 'הנביא' מוחמד. היא כינתה את חדיג'ה "אשת עסקים", והראתה שנשים יכולות לעסוק גם בפעילות כלכלית

בתו של נשיא איראן לשעבר הואשמה בתעמולה ו'חילול השם'
בית המשפט באיראן צילום: דוברות בית המשפט

בתו של נשיא איראן לשעבר, אכבר האשמי רפסנג'אני הואשמה בביצוע פעילות תעמולה נגד המדינה ובחילול קודש בפוסטים ברשתות החברתיות, כך מסרה מערכת המשפט האיראנית ביום ראשון.

"כתב האישום הוצא והופנה מבית המשפט באשמת פעילות תעמולה נגד המערכת של הרפובליקה האסלאמית של איראן וחילול השם", כך אמר התובע הראשי של טהראן, עלי סאלחי. ההאשמות קשורות לדברים שעל פי הדיווחים באיראן אמרה מחוקקת לשעבר ופעילת זכויות נשים, פאיזה האשמי במהלך דיון ברשתות החברתיות באפריל האחרון.

על פי דיווחים, פאיזה האשמי אמרה כי "הדרישה של איראן להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור האמריקאית מזיקה לאינטרסים הלאומיים של המדינה" כך לפי כלי תקשורת מקומיים. הסרת ייעוד הטרור של משמרות המהפכה היא נקודת ויכוח מרכזית במשא ומתן על החזרת הסכם הגרעין מ-2015 עם מעצמות העולם.

פאיזה האשמי גם העירה הערות לגבי חדיג'ה, אשתו של 'הנביא' מוחמד. היא כינתה את חדיג'ה "אשת עסקים", והראתה שנשים יכולות לעסוק גם בפעילות כלכלית, ואת כספה הוציא הנביא. מאוחר יותר היא אמרה שההערות היו בגדר בדיחה ללא כל כוונה לגרום עלבון, היא הואשמה ב'חילול הקודש', גזר דינה יינתן במועד מאוחר יותר, היותה בתו של הנשיא לשעבר לא עזרה לא והיא נשארה ללא פרוטקציות.

איראן משמרות המהפכה הנביא מוחמד נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד