ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חקירת מות העיתונאית הפלסטינית

דיווח: הקליע שהרג נבדק בתוך מבנה השגרירות בירושלים

בדיקת הקליע שהרג את שירין אבו עאקלה התבצעה בתוך מבנה שגרירות ארה"ב בירושלים, בנוכחות מומחה ישראלי. הפלסטינים סרבו לשלוח מומחה מטעמם. תוצאות הבדיקה יימסרו ע"י האמריקנים לרשות הפלסטינית בקרוב

דיווח: הקליע שהרג נבדק בתוך מבנה השגרירות בירושלים
‏גופתה של העיתונאית בבית החולים בג'נין צילום: באדיבות המצלם

צה"ל הודיע כי יבדוק בנוכחות נציג אמריקאי את הקליע שהרג את כתבת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה, לאחר שהרשות הפלסטינית אישרה הגעת מומחים מוושינגטון לבחינת הקליע. עוד הודיעה צה"ל כי אם יתברר שחייל הרג את שירין, צה"ל יישא באחריות.

ערוץ אל-ג'זירה דיווח, כי שגרירות ארה"ב בישראל תמסור את תוצאות החקירה שערך נציג ארה"ב, הגנרל מייק פינזל, על הכדור שהרג שירין אבו עאקלה לרשות הפלסטינית מאוחר יותר היום. הרשות הפלסטינית מסרה את הכדור לצד האמריקני לצורך בדיקה.

התובע הכללי הפלסטיני, אכרם אל-חטיב, אישר מוקדם יותר כי ארה"ב הביאה מומחים לביצוע בדיקות משפטיות של הקליע שהרג את שירין, וכי הבדיקה התקיימה בתוך השגרירות האמריקאית בירושלים. הפלסטינים סרבו לשלוח נציג מטעמם.

אל-חטיב הוסיף כי הרשות הפלסטינית השיגה ערבויות מגורמים אמריקאים שהכדור לא יועבר לישראל. התובע הכללי אישר כי הרשות הפלסטינית לעולם לא תמסור את הכדור שהרג את שירין אבו עאקלה לצד הישראלי.

בחודש שעבר אמר שר המשפטים הפלסטיני מוחמד א-שלאלדה כי "אסור להעביר לישראל את הקליע שהרג את שירין, כי היא אחראית להרג".

כזכור ב-11 למאי התפתחו חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין מחבלים פלסטינים באזור מחנה הפליטים ג'נין. כוחות גדולים נכנסו לעיר במטרה לבצע מעצרים, במסגרת המבצע למיגור גל הטרור והפגיעה בתשתיות באזור צפון השומרון.

במהלך כניסת הכוחות נפגעה מירי כתבת רשת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה באורח אנוש, ומותה נקבע זמן לאחר מכן בבית החולים המקומי. לטענת הפלסטינים העיתונאית נהרגה מירי לוחמי צה"ל, אולם בצבא הודיעו כי פתחו בחקירה. נבדקת האפשרות כי היא נורתה בשוגג ע"י מחבלים. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

שירין אבו עאקלה ארה''ב שגרירות ארה''ב בישראל פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד