י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אכזריות של פוטין

מדען רוסי חולה סרטן נשלף מהמיטה ונמצא מת לאחר יומיים

מדען רוסי בכיר מת יומיים לאחר שנשלף ממיטת חוליו במחלת הסרטן, ונכלא על בגידה, משפחתו טוענת שהוא עונה על ידי שירות הביטחון הרוסי | ד"ר דמיטרי קולקר, בן ה-54, הוטס ארבע שעות ברחבי רוסיה והואשם בבגידה, האיש היה פרופ' לפיזיקת קוונטים ומת 48 שעות לאחר שנגרר ממיטת חוליו

מדען רוסי חולה סרטן נשלף מהמיטה ונמצא מת לאחר יומיים
ד"ר דמיטרי קולקר צילום: פייסבוק

אחד המדענים המובילים ברוסיה מת פחות מיומיים לאחר שנגרר ממיטת חוליו כשהוא חולה במחלת הסרטן ונכלא באשמת בגידה.

ד"ר דמיטרי קולקר, בן 54, הוטס ברחבי רוסיה מנובוסיבירסק, שם לימד פיזיקה קוונטית ומתמטיקה, לכלא לפורטובו הידוע לשמצה במוסקבה ביום שישי האחרון.

לאחר 48 שעות המדען מת, כך הודיעה אתמול (ראשון) משפחתו. הוא היה תחת השגחת שירות הביטחון הממלכתי ה-FSB, לשעבר הק.ג.ב.

משפחתו של ד"ר קולקר האשימה את ה-FSB בעינויים ובניצול לרעה של זכויות האדם של הרופא על ידי משיכתו ממיטת חוליו. היה לו סרטן לבלב מתקדם, ה-FSB טען שיש לו אישור רפואי לנתק אותו מהאינפוזיה בבית החולים ולעצור אותו כחלק מחקירת ריגול גדולה.

המדען הואשם בריגול לצד פרופסור אנטולי מסלוב, בן 75, מורה לטכנולוגיות היפרסוניות. מסלוב נשאר בלפורטובו, מקום שהתפרסם במהלך הטיהור הגדול של סטאלין מיריבים פוליטיים, אנשי עסקים ומדענים.

אקדמאי שהכיר את קולקר אמר: "פוטין רואה מרגלים בכל מקום, מדענים מובילים נקראו רשמית לשתף פעולה עם קולגות זרים מובילים ועשו זאת, עכשיו מאשימים אותם בריגול" כך דווח ה'דיילי מייל'. ד"ר קולקר היה ראש המעבדה לטכנולוגיות אופטיות קוונטיות של אוניברסיטת נובוסיבירסק.

ד"ר מסלוב, חוקר ראשי במכון למכניקה תיאורטית ויישומית, חלק מהענף הסיבירי של האקדמיה הרוסית למדעים, מואשם בהעברת סודות מדינה היפרסוניים למעצמה זרה, שלפי החשד היא סין.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין חולה סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד