ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בקשה להסגירו לארה"ב

בלגיה מתכננת לשחרר מחבל איראני: חבר הפרלמנט החרדי פנה לארה"ב

חבר הפרלמנט הבלגי מיכאל פרייליך פנה במכתב דחוף למנהיג המיעוט בבית הנבחרים, קווין מקארתי, וביקש ממנו להפעיל את כל כובד משקלו על ממשלת בלגיה, לא לשחרר את המחבל האיראני שמרצה עונש מאסר על תכנון פיגועים. "משרד המשפטים האמריקאי צריך לבקש את הסגרתו של אסדאללה אסאדי לארצות הברית, שם הוא יכול לעמוד לדין"

   בלגיה מתכננת לשחרר מחבל איראני: חבר הפרלמנט החרדי פנה לארה"ב
הפגנה בבלגיה נגד החוק צילום: באדיבות המצלם

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך מבלגיה, פועל בשבועות האחרונים מול גורמים רבים ביניהם בכירים אמריקאים, למנוע את שחרורו של מחבל איראני שתכנן פיגועים רבים, במכתב לקווין מקארתי, מנהיג המיעוט בבית הנבחרים של ארצות הברית.

"חבר הקונגרס מקארתי היקר, נפגשנו לפני כמה שבועות בשגרירות ארה"ב בבריסל, אני רוצה להסב את תשומת לבך לקראת הנושא הרציני הבא. אתה אולי זוכר שהדיפלומט האיראני אסדאללה אסאדי הורשע בשנת 2021 על ידי בית משפט בלגי בגין תכנון מתקפת טרור בקנה מידה גדול, שלמרבה המזל לא צלח, ב-2018".

"אסאדי, בין היתר תכנן הפצצה של ועידה של מועצת ההתנגדות הלאומית של איראן בפריז צרפת, מאות רבות של אנשים, כולל פקידי ממשל מרכזיים בארה"ב וחברי הקונגרס, היו אמורים להיות נוכחים בפגישה זו. כיום איראן מנסה באופן פעיל להשיג שחרור מוקדם של אסאדי, אשר מרצה עונש של 20 שנה בכלא הבלגי".

עוד כתב חבר הפרלמנט: "מהצד שלנו, ממשלת בלגיה לא הצליחה לספק תשובות מספקות לשאלות בנושא זה, ליתר דיוק, שאלתי את שרת החוץ אם היא יכולה להבטיח שלא תהיה עסקת שחרור מוקדם או חילופי שבויים,התשובה שקיבלתי, ואושרה על ידי לשכת ראש הממשלה כי "כרגע אין בסיס חוקי לחילופי שבויים". המשמעות שאפשר לדמיין אחד כזה מתישהו בעתיד".

"כפי שאנו יודעים כעת, איראן דוחפת באופן אקטיבי לשחרור מוקדם, כפי שעולה מהידיעות השונות בתקשורת האיראנית, אני מאמין שאם אסאדי יישפט בארצות הברית, הוא לעולם לא ישוחרר מוקדם, יתר על כן, אסאדי היה המוח של תכנון הטרור והריגול האיראני ברחבי אירופה ויכול להיות עניין גדול לסוכנויות הביון האמריקאיות לראות את הידע הרב שלו על נכסים איראניים ברחבי העולם".


המכתב ששלח חבר הפרלמנט לקווין מקארתי

"בהגיעי למסקנה, ברצוני לבקש ממך ומעמיתיך בקונגרס לדרבן את הנשיא ביידן לנקוט בפעולות הנדרשות במקרה זה, משרד המשפטים האמריקאי צריך לבקש את הסגרתו של אסדאללה אסאדי לארצות הברית, שם הוא יכול לעמוד לדין על מזימת הפצצה, שכללה התמקדות באזרחים אמריקאים, בראש ובראשונה עלינו להבטיח שהאיש הזה לא ישוחרר מוקדם ולהבהיר כי העולם החופשי לא מנהל משא ומתן עם מחבלים. אני מפציר בכם לבדוק את הנושא הזה בזהירות ובשיקול דעת".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', איראן ובלגיה קרובים להסכם על חילופי אסירים, אם יאושר, הדיפלומט האיראני אסדאללה אסאדי, שנידון ל-20 שנות מאסר בגין תכנון מתקפת טרור כושלת באירופה, יחזור לאיראן. מתנגדים איראנים הביעו אזהרה ברשתות החברתיות שההסכם יגרום לכך שאיראן יכולה לשלוח סוכנים לפגוע באיראנים החיים בבלגיה, ואם ייעצרו ויורשעו, בריסל תשלח אותם הביתה לרצות את עונשם, מכיוון שאיראן יכולה בקלות לעצור כל בלגי על האשמות שווא וכך לבצע חילופי אסירים.

אסאדי, בן 50, נספח לשעבר בשגרירות איראן באוסטריה, הורשע בתכנון להפציץ כינוס של ארגון האופוזיציה איראני ליד פריז ב-30 ביוני 2018. הדיפלומט האיראני שהובא אי פעם למשפט באירופה בגין מעורבות ישירה בטרור נעצר בגרמניה, שם הוא לא נהנה מחסינות דיפלומטית בזמן שהיה בחופשה. מאוחר יותר הסגירו השלטונות הגרמניים את אסאדי לבלגיה.

מיכאל פרייליך איראן בלגיה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד