י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העריץ את הרוצח

צעיר בן 19 נעצר על תכנון ירי המוני במחסן בו עבד

צעיר בן 19 שהעריץ את החמוש שרצח 19 ילדים בבית ספר בטקסס, תכנן ירי המוני במפעל בו עבד, רודולפו אסבס נעצר באשמת איומי טרור ב-27 ביוני בסן אנטוניו טקסס. אסבס אמר לעמיתה לעבודה כי "זה יהיה רעיון טוב להפעיל את אזעקת האש ולגרום לכל העובדים לצאת מהבניין ולבצע ירי המוני"

צעיר בן 19 נעצר על תכנון ירי המוני במחסן בו עבד
רודולפו ולדיביה אסבס צילום: משטרת סן אנטוניו

עובד ברשת אמזון בן 19 נעצר בחשד שתכנן ירי המוני במחסן שבו עבד, עם רובה AR-15, כך מסרו הרשויות.

רודולפו ולדיביה אסבס נעצר באשמת איומי טרור ב-27 ביוני, כך לפי משטרת סן אנטוניו. המשטרה הגיבה לדיווחים על איומים במחסן אמזון, איש צוות במחסן אמר ששמע את אסבס מתכנן ירי המוני. לפי דו"ח המעצר, החשוד אמר לעמיתה לעבודה ש"זה יהיה רעיון טוב להפעיל את אזעקת האש ולגרום לכל העובדים לצאת מהבניין ולבצע ירי המוני". כך דווח בתקשורת המקומית.

אסבס נעצר במקום אחר על ידי יחידות המבצעים החשאיים של משטרת סן אנטוניו, כך מסרה המשטרה. "המקרה הזה מדגיש את החשיבות של שיתוף פעולה קהילתי, זו המהות של 'ראה משהו, תגיד משהו', מסרה משטרת סן אנטוניו בהצהרה. "אלמלא העד שהתייצב, האירוע הזה היה יכול להביא לתוצאה טרגית". עמיתוה לעבודה סיפרה למשטרה שהיא לקחה ממנו טרמפ וכשאמרה שהיא חייבת לאסוף את ילדיה בבית הספר, הוא אמר שהוא יודע לאן הוא עומד לבצע את הירי ההמוני.

היא גם סיפרה שאסבס אמר שהוא העריץ את היורה בטקסס שרצח 19 ילדים ושתי מורות בבית ספר יסודי ב-24 במאי. לאחר המעצר, המשטרה חקרה את אביו של אסבס, שלפי הדיווחים אמר לרשויות כי בנו בן ה-19 קנה רובה AR-15 ומשפחתו פחדה ממה שהוא יעשה. המשטרה החרימה את הרובה כשאסבס נלקח למעצר.

אביו של אסבס אמר לתקשורת כי בנו סבל ממחלה נפשית לא מוגדרת וקיבל טיפול במתקן אשפוז כשהיה בן 16, אביו טען שאסבס הפסיק לאחרונה ליטול את התרופות שלו, שבהן היה מטופל במשך שנתיים.

מעצרו של אסבס מגיע על רקע מגיפה של ירי המוני בארה"ב. ארה"ב סבלה מ-293 מקרי ירי המוניים עד כה השנה, על פי דו"ח של ארכיון האלימות בנשק. זאת בהשוואה ל-309 בתקופה המקבילה אשתקד, אך עלייה חדה מ-240 ב-2020.

טקסס אמזון ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד